Saturday, June 19, 2010

Gifta sig

Är det inte rätt överskattat ändå?
Han den där Daniel ser ju inte ut att trivas en sekund så fort han är med i mediala sammanhang.
Han ler sitt bajsnödiga leende samtidigt som Viktorias haka spårar ur med käkunderbett.

Småtittade på någon gala som gjordes för paret på SVT förut.
Stängde såklart av så fort när äcklet var med men det jag hann se var förskräckligt dåligt.

Bara för att man är medlem i kungafamiljen betyder väl inte det att man måste låtsas att fruktansvärd underhållning är bra underhållning? Eller?
Jag menar, Roxette-reunion? Vafan?!

Tänk er Daniels situation:
Han är så sjukt sugen på att se på "Pistvakt" drickandes varm kungöl med sina testosteron-kompisar i truckerkeps. Vad får han istället?

Jo han får se Malena Ernman sjunga lite "spexig" opera samt att han måste genomlida 500 powerballader av Peter Jöback. Detta kantas av Salems barnsligt pretentiösa skitmusik.
Ändå måste han sitta där, med samma ansträngda ansiktsuttryck, i cirka 3 timmar.

Viktoria satt såklart och klappade händerna till allt som rörde sig på scenen, som det retard hon är. Man skulle kunna fisa ett cancerbarn i ansiktet på scen och hon skulle klappa i takt till anus-ljuden, utan att tveka.
Hon kan dock klappa i rätt tempo till skillnad mot sin far som alltid har det där efterblivna utseendet när han ska hålla takten till musik med sina händer.

Men han är ju ändå kung, så det är fan okej.


PS. Helt ärligt? Stående ovation för låten "The Look" av Reunion-Roxette?
Seriöst alltså? Kan vara det mest surrealistiska jag varit med om i hela mitt liv.

3 comments:

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

Det har var det roligaste du har skrivit på flera år! Tack.

Loke said...

Giftigt!

Kerstin said...

Känner mig lite kränkt, med tanke på att mormor Eivor med syster tycker att jag är lik Victoria OCH Madeleine... Det skulle kunna vara mig du hetsar på. Jag skulle kunna vara en Bernadotte.

Fast nej, det är jag ju inte. Det här var roligt.