Thursday, June 28, 2007

Nostalgia

Nu övergick ironin till nostalgi.

N.W.A - Straight outta compton
Fatboy slim - Den där funk soul brother låten
RHCP - Rollercoaster
Ceasars Palace - Over before it started
Slipknot - Get this
Lagwagon - Gun in your hand
Just D - Vart tog den söta lilla flickan vägen?

Ingen som vet! Ingen som vet!

Upptäckte en del roliga saker när jag lyssnade igenom mina gamla brända skivor:
1. Jag har en gång tyckt om The Sounds
2. Jag hade sjukt bra smak redan då (Undantag: The sounds)
3. Jag hade redan då tvångstanken att inte kunna spara typ 15 sekunder när jag ska bränna en skiva. Man slösar ju bort dyrbara sekunder tänker jag! Därmed hade jag typ förr i tiden spelat in mig själv när jag säger:
Nu är det slut!
Eller säger något ord typ "blä"
På resten av de filerna skriker eller rapar jag bara lite äckligt.
4. Jag sög på att göra playlists. Först tre slipknot sen ett simpsonsljud sen tre raplåtar som följs av samma slipknotlåt igen. Använd shuffle eller nåt idiot!
5. N.W.A - Fuck the police är med 4 gånger på 5 skivor. Dock var jag klantig på en skiva och lade in låten två gånger på samma skiva.
6. På första skivan hade jag inte kommit in i målbrottet, det hör man på sista 5 sekunders-filen.
7. Jag skrattar fortfarande åt tunnan och morotens kissochbajs-musik.
8. Jag var lat redan då. Ofta man inte orkar skriva upp playlisten.
Som min bror så skojfriskt uttryckte det: Fan vad lat du är. Jävla sosse!
9. Vissa låtar tröttnade jag aldrig på:
Blur - Song 2
Audio Bullys - We don't care
N.W.A - Fuck the police (Det säger sig väl självt)
Asian dub foundation - Fortress Europe
10. Att E =MC^2 (tvungen att ha 10)


/HAJ!

1 comment:

Anonymous said...

hej, du nämner Top Notch - Visa Dom där ser jag, de är länge sedan men jag undrar om du harv den låten? I så fall ta kontakt med mig. ultrasupra.kgears@hotmail.com