Thursday, March 27, 2008

Skämt åsido

Jag har jobbat på onsdag sen varit i Ljungsbro hos Karsk
(KHARSK! som brorAxel brukar skrika snabbt och högt).
Vi åt chips och såg filmer. Jumper var helt okej.
Jag gillar det här med piratkopiering.
Man behöver ju inte betala, sjukt skönt.
Kan inte allt vara så? Att man kommer på nåt sätt att sno godis och mat och sedan komma undan med det. Eller pengar. Skimmning eller vad det heter är väl nåt liknande.
Sånt ska jag börja med.

Torsdag var jag på stan sen jobbade.
Assface är rätt skön ändå, hade visst lite fel där.
But once a rövhaka always a rövhaka som jag brukar säga.

Jag har inte lyckats med att göra bort mig en andra gång ännu.
Den första gången var när jag trodde att kaffemaskinen inte hade fyllt min kopp med kaffe.
Så jag tryckte igen. Då rann det över och ner på golvet så att folk skrattade.
Det var ett "ouch, my pride"-moment.
Men jag lyckade skämta bort det.

Sen gick jag in på toaletten och satte huvudet i händerna och grät så att mascaran rann ner över mina kinder.

Det finns alltid vissa speciella karaktärer på alla telemarketingjobb.
Detta grundar jag på mina egna erfarenheter.
(Detta kommer säkerligen ge mig sparken om någon av mina chefer läsert,
så hyschan pyschan allesammans)

Ögontjänaren.
Använder sig av ögontjänartaktiker såsom att låssasringa, se upptagen ut eller min favorit - fejka att ingen svarar och se besvärad ut av detta.

Naiva Chefen.
Fattar inget när folk latar sig och tror att alla är duktiga.
Säger dock detta ofta och ger beröm till folk (mig) som inte förtjänar.

Flitige tönten.
Jobbar onödigt mycket och tror att han/hon är bäst.
Får mycket gjort och är bra på skiten.
Hatad av de flesta (alltså mig p.g.a avundsjuka).
Oftast väldigt ful och säkert oälskad.

Puckade bimbon.
Kan vara både tjejer och killar.
Mästare på att ställa dumma frågor och att fråga om de frågorna på olika sätt.
Är också dålig på det den gör.
Jobbar oftast bara 3 gånger sen slutar för att leta efter något lättare och sämre betalt arbete.

Besservissern.
Rättar folk i fikarummet och blir därmed hatad.
Ler lite för ofta för att man ska kunna tycka om den.

Den bajs/kiss-nödige.
Går på toa så pass mycket att man tror den har prostatacancer eller tarmsjukdomar.

Könsordshetset.
En sån som bara går att beskriva med antingen orden fitta eller kuk.
Beroende på om det är tjej eller kille.
Är det en såndär tjej med snopp så är det en fittkuk.
Eller honbög.

Den som stör sig på alla andra hur de än beter sig.
Jag.


Fast det funkar ändå. Var mindre segt än jag trodde efter första dagen.

No comments: