Tuesday, September 25, 2007

Stadnnn

Hade sjukt mycket att göra på stan idag.
Hämta ut Sj-biljetter, möte på AMS, bankärende, skriva in mig på körskola, köpa hörlurar till mp3:n samt köpa kläder.
Nog om det.

Det var mycket människor med tanke på att det var en sketen jävla tisdag.

På banken fanns det många spännande filurer.
En kille som var lik åsnan i Shrek bland annat. Jag fick svälja mitt skratt så pass hårt att det gjorde ont i halsmandlarna.
Sen såklart alla bankkvinnor med sina tantiga frillor.
Sen en kille med världens största baseballkeps, det såg ut som han hade typ en liggande stol på huvudet.

Det mest intressanta paret var nynazisterna från landet, som jag döpte dem till i mina tankar.
De kan ha varit definitionen av bönder/white trash
Mannen hade tilltufsat och smutsigt hår, säkert fullproppat av mjäll eller sågspån.
Sedan hade han ett pipskägg som satt ihop med en fyllig mustasch, säkert smutsigare än huvudhåret. Torson - Fliströja som säkert var jättebekväm, dock var den ful.
Till sist utslitna jeans. Som han förmodligen har haft hela sitt liv.

Kvinnan såg ut som mannen, fast med långt hår i flätat hästsvans som så lantligt hängde nedför fliströjeryggen. Ansiktshår hade hon inte heller för den delen. Med kläderna var ungefär i samma stil som hennes mans, samma grad av smutsighet.
Hon verkade aldrig satt foten inne på en bank för övrigt. Hon skulle pilla på alla pennor och missade visst att ta nummerlapp, fastän hon tog på nummerlappsmaskinen 20 ggr.

Jag satt och föreställde mig att de skulle lukta kobajs och svett om de kom "in the line of lukt".


Vidare i stan såg jag ungefär en miljon tjejer med samma utseende. Alla var blonda, hade svart handväska och hade ansiktsuttrycket: "Jag är besvärad över att gå just här, just nu - men det betyder inte att jag inte vill att du ska titta på mig".
Jag pekade fuck you med mina ögon varje gång.

Dock fanns det ett undantag. En tjej som gick och log fick mig att hicka till av förtjusning.
Hon såg så snäll och trevlig ut med sin stickade mössa och rutiga halsduk. Tjejer borde le hela tiden. Bort med bitterheten. GÖR DET NU!
Jag blev lite kär. Jag smälte kan man säga.

Men det stelnade när jag såg kön till Donken. Såklart fick jag tjejen i kassan som skriker och aldrig hör vad jag säger, även om jag talar t-y-d-l-i-g-t.
- Hej kan jag få två cheeseburgare?
- Tvål vad???!!! (Gällt)
- TVÅ Cheeseburgare
- Jaha okej, äta här? (Genomträngande gällt)
- Nej jag tar med
- Tvål????!!! (Låter ungefär som Anastasia när hon sjunger starkt)
- JAG TAR MED.
- Det blir 20 kronor, tack (Ank-gällt)
- Varse
- Va? (KvackKvackKvack)
- Hejdå.

Sen när jag kommer ut är det minimorötter och nån McÄcklig&Vegetarisk typ.

På killsidan såg jag också många nissar med samma stil.
Alla lät sina dyra jeans hänga så långt ner på deras ben att de sopade bort gruset från asfalten.
Jag hoppas att de alla skiter ner sig så att de får en anledning, även om den inte är så hygienisk, att visa sina fula kalsonger.
Frisyrerna som ALLA dessa killar försökte ha var av typen "Out of bed".
Men den frisyren borde istället heta: "Out of bed and then into the bathroom for 45 minutes where I destroy the ozonskikt för att jag använder så jävla mycket hairspray, som för övrigt luktar skitilla".
Killarnas ansiktsuttryck var oftast åt det osäkra hållet, även om de döljde det bra genom att tugga på jenka-tuggummin, som de säkert plockat upp från marken.

Vad mer?
Jo en kvinna med barnvagn förföljde mig visst genom alla affärer. Efter tredje gången jag fick vika undan tänkte jag knuffa omkull barnvagnen (Nej jag förespråkar inte aga) och säga:
YOU TALKING TO ME!?

Bussresan hem var svettig, hatade alla. Speciellt han brevid mig som lyssnade på skit i sin mp3.
Las Ketchup, Crazy frog, Günter. Hur gammal är du? 10 år? Såg att han höll i MatteB-böcker.
Så mindre än 16 kan han inte vara.
En kille också... Skamligt.
För övrigt är ju också Las Ketchup bara sååå passé.
Jag var ju bara tvungen att lyssna på Slayer när jag kom hem.

Kul dag var det iaf. Fyndade en mössa, en skjorta och ett par Jeans.

PS. Kallingar också.DS

1 comment:

Hugin said...

Bitter? Du? Inte då!