Thursday, January 31, 2008

Musikvideokändis är det nya svarta

http://www.youtube.com/watch?v=2DHbxup3V8Q

Se denna video.
Ni ser tjejen med blont hår, gul t-shirt där det står överkalix på samt stora ringörhängen?
Jag känner henne.
Tyvärr så får muppen med blå sundsvalltröja vara med mer.
Skandal tycker jag.
Se bara på hennes dramatiska blick, det naturliga sjal-draget och de fladdrande örhängena.
Vilken insats! Vilken elegans! Vilken stil!
Man glömmer nästan bort låten.

Hon heter Josefin och vi coola som känner henne kallar henne Jossan eller St. John.
Här är hennes blogg. Skriv nåt snällt.
Annars så är ni som alla dem som inte dansar ni vet.

Den här videon borde Fredrik Strage ha med på sin
"avgörande musikögonblick på youtube"-lista.
Iallafall bara 5 sekunder.
Sekunderna mellan 00.38 - 00.43.
Resten av videon är bra men blir ganska tam i jämförelse.

Nu ska jag smeta in min fot med gel.

2 comments:

Anonymous said...

tårina (blandning mellan tår och storgrina) jag blir rörd. detta är all uppskattning jag aldrig får, a lá den där sofi burossi-monsin som var din lärare.

Anonymous said...

Varsågod.