Wednesday, January 2, 2008

Nyårslöftet

Varje månad har jag en uppgift.


Januari: Ingen Munchies på nätterna vid datorn (undantag fettokvällar med Anton)

Februari: Inget godois

Mars: Inge alkohol (undantag om vi är i spanien)

April: Ingen läsk/kaffe plus inte raka mig
(Beroende på om jag ska på anställningsintervjuv eller ej)

Maj: Minst 100 situps/armhäv varje dag.

Juni: Ingen chocklad

Juli: Ut och löpa eller promenera varje dag ca 45 min (undantag Roskilde)

Augusti: Ingen glass (Undantag uppsala reggae)

September: Ingen snabbmat

Oktober: Inget kött - Svåraste någonsin. (fisk och kycklig går bra)

November: Inget snacks

December: Ingen julmust förrän på julafton (repris på 2007)


Mars och Oktober känns omöjliga men ska gå. Måste ha karaktär.
Ni får hjälpa mig. Ha till exempel inga fester i mars samt undvik grisfester i Oktober.
Av nån anledning så handlar varje sak på ett eller annat sätt om min hälsa.
Men det blir ju roligare såhär än att säga:
Sluta äta onyttigheter och motionera/träna mer.

Någon som vill göra detta tillsammans med mig?

3 comments:

The Artist Formerly Known as King Kolo said...
This comment has been removed by the author.
The Artist Formerly Known as King Kolo said...

Varför vänta till april med att få en intervju?

Hannes Asplund said...

Nej men det var mer utifall att.