Wednesday, July 15, 2009

Kerran har humor

Så här var det:
Love och Kerstin skulle åka tåget klockan 09:00 från station.
Mor och far lämnade snällt bilen hemma så att de slapp åka kollektivt med all packning.
Sedan skulle jag få skjutsa hem den igen och kunna leka med den under dagen.
Klockan 08.30 skulle de åka då de upptäcker att det inte finns någon bilnyckel hemma.
Panik och kaos och jag får kolla taxinummer på internet.
Love börjar bli stressirriterad.
När taxin väl är beställd (knappt med marginal för att de ska hinna)
har Love och Kerstin en konversation á la alla paret KerLo:

Kerstin:
Det är väl inte säkert att han kan åka snabbare även om vi säger åt honom
Love:
Men jag sa att vi måste hinnan senast 09.00
Kerstin:
Men de har väl ingen skyldighet att åka fortare än fartgränserna bara för att vi ska hinna
Love (riktigt irriterat):
Men det är väl den enda chansen vi har!

Sedan går Love ilsket iväg med packningen till baksidan av huset.
Då säger Kerstin till mig:
Han blir sexigare för varje dag...

Timing i den kommentaren säger jag bara.


PS. VM i frustration - ha bilen hemma men ingen bilnyckel.

1 comment:

Kerstin said...

Ibland blixtrar det till...