Wednesday, August 19, 2009

Hannes Birro

Jag rensar mina skrivbordslådor hemma.
Jag har hittat en del gobitar från högstadiet.

Bland annat en tecknad gubbe heter Beda vars hobby rätt och slätt är att "roffa åt sig".

Hittade också några Haiku-dikter jag tydligen skrivit nån lektion.

De två bästa:
Jag äter en fisk
Det är en god abborre
Den smakar havssalt.

Gräset är bladgrönt
Gräset är så vilt och fritt
Sen kom gräsklipparn.

Det bästa måste nog var nåt jag skrev i ettan i gymnasiet.
Det var något uppsatsprov om Jonas Gardells bok En komikers uppväxt.
På slutet av uppsatsen skrev jag såhär, ordagrant.
"Det här är en av de bästa böckerna jag har läst i hela mitt liv"
Jag borde nog läsa mer böcker.

Hade jag haft scanner hade jag också lagt en en bild jag målade i sjuan som hette "KAOS".
Den var sjukt ful.

Det kommer nog mera. Alla detta var i första lådan...

3 comments:

Kerstin said...

Gräsklippar-haikun var bäst.

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

Förlåt min okunskap vad gäller fiskar, men är inte abborre en sötvattensfisk?

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

Fail. Det finns ju för stövelen havsabborre.

Bortse från föregående kommentar. Och denna.