Friday, August 7, 2009

Ons/Tors/Fre/Lör/Sön/Mån/Tis/Ons/Tors

Onsdagen var bra.Erik hade fest i sin kvavvarma lägenhet som han myglat till sig eftersom att han kände hyresvärden eller hur det nu var.Jag hade köpt pripps blå och den är verkligen en misshandel för munnen, som BrorAxel skrev någon gång i sin Man City-blogg.Även när den är iskall och tappad i ett frostat glas suger den (nåja).
Men jag bet ihop såklart.
Det blev en extremt stereotyp utekväll med 55:an och platens.
Soft dock att träffa lite gamla och ännu äldre klasskompisar för lite "vad gör du nu då?"-konversationer osv.

På torsdag var det planerad grillning med Tommy och co ute på landet.
Jag och Erik hade tävling i vem som kunde vara mest sliten samt vem som kunde dricka en öl med mest avsmak. Jag förlorade båda eftersom att Erik hade kräkts dagen innan.
Sedan lite lohmanders hot bea och färdigmarinerat kött. Alltid lika gott.
En kul händelse under kvällen var att det regnade som mest när Karl grillade sitt kött.
Det tyckte jag var extremt underhållande.
Efter ett tag började vi kasta pappertallrikar och jag fick ett uppblåsbart knull-får.
När myggorna började få attitydproblem gick vi in och körde singstar.
Jag krossade allt motstånd även när jag inte försökte.
Den mest värda taxiresan till stan klockan 03.00 och sedan sova på Eriks soffa.

Fredagkväll kom Camilla.
Jag hade köpt bag in box-vin och anade oråd redan när jag betalade boxen i systemetkassan.
Hade jag rätt? Ja.
Jag spillde ner två skjortor med rött vin samt fick vanföreställningar och Camilla raderade sms från sin mobil som hon egentligen inte ville radera.
Jag kan inte rekommendera att hetsdrickedela på en bag in box.

På lördag var det förstås "aldrig mer"-tankar men eftersom vi var hardcore messa vi Antons tjej och tvingade henne köpa ut åt oss. Hon sa motvilligt ja.
Sedan var det försök på försök att tagga till då det skulle komma hem lite folk för härlig samkväm med drycker och snacks.
SmålandsPatrik (inte p.g.a ölen utan för att han är snål som en smålänning) kom och snyltade lite pastarester. Jag drack ivrigt upp mitt vin och fick upp stämningen.
Väl ute på krogen blev det såklart 55:an och sedan Platens.
Svarttaxi hem och däck.

Morgonen efter var det dags igen. Dags för en fyradagarsbakfylla.
Fast denna gång var den blandad med någon form av feber. Det gjorde den till en extra spännande bakfylla måste jag säga.
Jag kunde inte äta på hela dagen fast det fanns läckerheter som chips, godis och cola till mitt förfogande. Även om jag åt lite pizza på morgonen med Anton och hans tjej (Onlinepizza är gåva från högre makter).
Men Anton och Adam kom senare på natten och tog för sig såklart.
Fan vad jag hatar de två ändå.

På måndagen mådde jag lika dåligt, men då för att jag var sjuk i magen och inte bakfull.
Till min stora glädje skulle mamma och pappa komma hem så jag fick panikstäda och panikvattna lite.
När de sedan kom hem flydde vi till stan för att äta glass (jag åt vatten med is) då vi skulle till Erik för att ha Ace ventura-maraton.
Vi såg bara tvåan dock, men den är ju ändå den bästa.
Där åt jag min första fasta föda på flera dagar. Tre chips med lite dipp.

Tisdags var det Liseberg. Det var kul.Vi åkte Balder 3 gånger.
Tur att inte Karl var med eftersom man var tvungen att vara över 130 cm på alla de roliga åkattraktionerna. Det hade blivit lite tråkigt för honom tänker jag. Tog avsked av Camilla vilket inte var så kul.Det är alltid trevligt med besök från goda vänner, även om jag var bakfull typ hela tiden.Men Erik uppmuntrade mig genom att göra mig dyngsur i Flume-ride.
Ska man vara blöt innan man åkt i backarna?


I förrgår träffade jag Carl på stan för lite kebab och såntdärnt.
Sen var det rekord i att hälsa på folk man känner på stan.
Kleptoman-Vivica kom förbi dessutom så vi fick catcha-up lite också.

Igår repade vi med system of a downs-syndrom.
Kommer bli sjukt bra den 15:e för alla som kommer dit.

Ja det var liten uppdatering om vad jag har gjort senaste dagarna.
Nu ska jag skriva lite om saker som inte är SEGT att skriva.


PS. När jag skrev inlägget om black ingvars var jag fortfarande full.Förklarar kanske en del.

No comments: