Wednesday, July 7, 2010

Ingen vidare inspiration

Trots hundra miljoner händelser dessa veckor har jag inte orkat skriva något kul.
Om ni är intresserade av hur peace and love var kan ni barea kolla alla 5000 bilder på facebook. De säger allt.

Istället tänkte jag nu prata om hur oskönt det är att titta på VM i TV4.
Jag börjar med något positivt - Jens fjällström är en bra kommentator.
Slut på det positiva.

Såhär ser en matchsändning ut:
Peter Jihde pratar dialekt och framstår som proffsig.
Han ställer frågor (som han läser från pappret men får att verka som spontana)
till två "experter" man saknar respekt för.
Båda svarar utan att man lyssnar.
Sedan är det reklam i 25 minuter.
Efter det börjar sändningen igen medan Jihde(ÄNTLIGEN!!!) skickar över till Jens och den andra.
Matchen pågår och vuvuzelorna och VM-bollen gör sitt jobb.
Det händer 100 sjukt coola saker som man vill ha expertkommentar på.
Halvtiv.
Jidhe säger: Vi är strax tillbaka med kommentarer på första halvlek!
Reklam i 6 minuter (alltid exakt samma reklamer också).
Tillbaka till studion i 2 minuter för två snabba frågor och två lika snabba intetsägande svar.
Reklam i ytterligare 6 minuter (exakt samma reklamer som förra gången).
Tillbaka till sändningen där Jidhe sammanfattar allt vi redan vet och skickar ordet till kommentatorerna igen. Då kan man slappna av eftersom att man kan stänga av när matchen är slut.

Tacka vet jag Andre Pops, Rit-Ola och co.
Skönt också att Sladjan inte är med i år, jag hatar honom.

Nu hejar vi på Holland i finalen och Uruguay i bronsmatchen.

No comments: