Sunday, July 25, 2010

Jag uppfostrar framtidens läkare.

Jag har just fått reda på att jag kommer bli rik efter min examen.
Enligt den här språkliga misshandeln på blogg.se kommer jag tjäna "60 lax" (coolt för övrigt att använda slang som var ute för 2 år sedan) i månaden som förskolepedagog.
Har jag missat något här? Har de höjt ingångslönen med 200 %?
Vad härligt isåfall.

Nej, såklart handlar det om en upprörd läkarstudent som försöker använda sig av löneargumentet (gäsp) för att trycka ner mitt yrkesval, just av det faktum att de inte har något annat argument. Och för att läkare faktiskt tror att de är bättre än alla andra människor, när de i själva verket bara är uppskattade när man är på sjukhuset.

Allt faller dock iochmed att det är just lärare som utbildar dessa läkarstudenter, eller så är det läkare som agerar lärare. Vad vet jag, jag är ingen doktor.

Synd bara att den smarta läkarstudenten lyckas skriva fel i sitt "humoristiska" avslut på inlägget. Kul där med Michael Jackson, fräscht.
Också synd att hon tror jag pluggar fem och ett halvt år för att bli förskollärare.
(250 000 i skulder för både en läkare och en förskolepedagog?).
Viktigt det där med korrekturläsning har jag hört.
Undrar om man måste vara noggrann som läkare?

Tar man bort alla dessa fel hade inlägget varit rätt kul, det måste jag erkänna.

Sen en sak till.
Jag har iallafall inte legat med Patrik.

No comments: