Tuesday, October 30, 2007

Miner med hjälm

Hej hej hallå dagboken.

Idag skulle vi cykla till valla med barnen. Alla var tvugna att ha hjälm.
Som tur var hade vi en hjälm hemma, en hjälm som var jättejätteful till och med.
Eller världens fuligaste som barnen på fritids skulle sagt.
Jag använde bara tre miner under hela cykelfärden som jag tänkte illustrera med bilder samtidigt som jag beskriver varför jag använde den och när etc.

Min ett: Den här minen användes då jag satte på mig hjälmen framför spegeln.
Samtidigt också så fort jag såg mig själv med hjälmen i nåt spegelaktigt, tänkte på att jag hade hjälmen på huvudet eller bara suckade över min existens.
Bilden visar en mycket djup suck.



Min två: Denna min användes flitigast under hela cykelturen.
Den används när man verkligen är i underläge, precis som jag var.
Använde den direkt efter att jag åkte förbi någon jämngammal, både dem till fots och de som cyklade. Jag använde den också direkt efter att jag cyklade förbi någon snygg tjej.
Idag var såklart den officiella vara snygg-dagen för alla tjejer på cykelvägarna i lambohov.
Minen visar alltså hur kränkt jag kände mig med hjälmen på huvudet samtidigt som jag inte hade någon chans att påverka, typ sätta den lite ghetto-snett på huvudet eller nåt.
Lite också för att jag skäms med den på mig.


Min tre: En äkta Hannesklassiker. The ultimate unserious look!
Varje gång jag cyklade själv med bara ryggar mot mig eller när inte en enda människa kunde se mig gjorde jag denna min. Lite för att spexa till och liva upp det hela, samtidigt som att det inte verkar som att jag har på den för att jag måste utan för att jag larvar mig.
Om någon skulle utmana mig till att se så krokad ut som möjligt är det denna min som används.
Eller tja, denna eller min bildimitation av Salem. Den ser också mycket puckad ut. Undrar varför...
Minen gjorde jag också när jag ville visa alla mina glassigt gula tänder. Zendium ikväll!




När jag tog dessa kort märkte jag att jag frivilligt hade på mig hjälmen ganska länge så då var jag tvungen att larva mig lite extra för att inte skämmas för mycket.
Så då gjorde jag denna film.
Text och Musik: Tampongtomtarna (Tror inte de bryr sig om upphovsrätt och sånt, annars så får väl de säga till! Snåla jävlar)




Tack och ajdö. Ska gå iväg och ljuga lite nu.

2 comments:

hanna said...

så här e läget: jag höll på att dö av sorg när båda bröderna schulman la ner deras bloggar. MEN, nu när jag har hittat din sinnessjuka blogg så är sorgen inte lika stor längre. Ja, du ska ta det som en komplimang!
Toodles!

Hannes Asplund said...

Jag är en reinkarnation av dem, tillsammans.