Thursday, November 1, 2007

100 inlägg

Ahoj matey!

Ska fira mitt hundrajubileum med en dusch och sedan lite god soppa som min ömma moder har gjort.

Praktiken går bra, men är inte så himla lätt hela tiden.
De slåss mycket och konflikter kan man ju inte lösa utan våld - eller hur?
Dagens teckning som jag var mest nöjd med var en Ängel, den blev läcker.
Dagens flopp var mina fladdermöss, de höll inte måttet. Vingarna såg ut som en deformerad melonskiva som legat i solen på tok för länge.

Just det, jag varit pirat idag också på deras halloweenfest.
Ungefär alla barn sa: Det är ju Hannes!
Just då kände jag lite: Ouch, my pride!
Men sen lurade jag dem när jag hade vanliga kläder igen.

Barn: Du var utklädd ju..
Jag: Hur menar du då?
Barn: Du var kapten svarte bill.
Jag: Vem är det?
Barn: Meeeen!
Jag: Jag är ingen sjörövare.
Barn: Vem var det då?
Jag: Vem då?
Barn: PIRATEN!!!
Jag: Inte vet jag, det var väl nån från 1710, hej faderi faderullan lej!
Barn: *Går därifrån*
Jag: Victory is mine! Giggity Giggity Giggity!


Imorrn ska jag nog försöka måla en teckning som jag kan ge till pappa i julklapp.
Motivfunderingar: Äpple med noter, Barn som delar med sig (eller snålar), en melodi med frukttema eller kanske en räserbåt.
Rimmet är redan klart: Simsalabim - här får du en ........

Nu dusch, sedan ska jag nog gå och ljuga lite.

No comments: