Thursday, November 29, 2007

Fick en rolig tanke

Jag hörde kyrkklockorna ringa förut idag och började dåtänka på en rolig grej.
Finns det inte folk som går upp och ringer dessa klockor på morgonen.
Riktigt sjukt tidigt också.
Av nån anledning fick det mig att tänka mig det som jobb.
Att varje dag gå upp jättetidigt för att ringa i kyrkklocka.
Fy fan vad glad jag är att det inte är jag.

Hade det varit jag hade det nog varit såhär:
Mobilen ringer ca klockan 04.30. Jag vaknar med en smärre chock.
Pekar fuck you åt mobilen och trycker på snooze-knappen
för många gånger innan jag går upp.
Drar en djuuup suck.
Jag tänker: Kul att jag gick och la mig 01.30 igår.
Sen tänker jag: Jag hatar mitt jobb/liv
Går till kylskåpet, suckar, stänger.
Går till kyrkan och drar i repet medans jag gäspar.
Tänker: Bögklockor.

Så skulle det vara varje dag.

No comments: