Wednesday, April 2, 2008

Allmäna irritationsfrågor

Tänkte skriva lite om det jag kan bäst.
Nämligen saker som retar mig.

1. Varför köper mor/far bara äcklig (nyttig) juice?
Jag vill ha sockerjuice utan fruktkött. Bravos.
Fruktkött, var fan ska jag börja?
Slå upp ordet äckligt. Där finns det en bild på fruktkött i juice.

2. Hur lyckas jag alltid göra mig i ordning så att jag alltid måste springa till bussen?

3. Varför får jag ändå alltid stå och vänta på bussen i 4 minuter?

4. Varför sätter sig alltid pensionärer brevid mig på bussen?
Ser jag ut som en person som gillar såna eller?
För det gör jag inte. Jag tycker bara om pensionärer i min släkt. Inte många andra.
Dom är buttra och luktar konstigt*.
Och såklart är det pensionärer som har problem att gå,sitta,stå så att man får skuldkänslor
när man ska gå av för att de måste röra på sina stackars kroppar.
Sen går de alltid på hållplatsen innan jag ska av.

5. Varför samma hets varje dag innan jobbet?
Där jag jobbar det 15 minuters kickoff innan vi jobbar där cheferna ska säga samma sak som de sagt varje gång för att det är någon ny idiot som ska börja jobba varje gång.

6. Varför får alltid jag ringa till folk som är dumma i huvudet?
Allt handlar om tur där jag jobbar. Har man tur får man ringa till flera folk som VILL gå på bankmöten. Därmed kan man boka 3-4 möten även om man jobbar för första gången.
Jag lyckas såklart alltid få ringa till folk som säger nej innan de svarar.

Exempel:
Hannes slår nummret. Hör hur det ringer i mitt head set.
På andra sidan luren säger någon NEJ och lyfter på luren.
Hannes säger ok men då ska jag inte störa dig mer, tack hej!
Klick.


Cheferna verkar tro att det handlar om skicklighet i det här så alla får beröm för att de har tur att hamna bland rika människor som vill ha bra ränta eller folk som inte gör nåt och gärna går på möten för att de är sällskapssjuka.

Jag har haft tur en gång. Jag har jobbat 8 gånger.
En ful och rätt fet nybörjare* har jobbat 2 gånger och haft tur.
Japp, två gånger.
Älskar mitt jobb.

7. Varför kallas det snabbmat?
Beställde 3 cheese på MackeD* och fick vänta kanske 6-8 minuter.
Fast food my ass som jag brukar säga.
Håller mig nog till BK (iaf i fyllan).

8. Varför känner jag mig skyldig när pappa ser på sport*?
Sagt det förut och säger det igen - det är mitt fel när resultaten inte går pappas väg.


*Konstigt betyder inte alltid äckligt, men oftast

*Med rätt fet menar jag inte att den är cool eller inne utan att dennes övervikt är vetenskapligt bevisad.

*Nya smeknamnet för McDonalds.

*Fotboll och handboll. Det finns inga andra sporter enligt pappa.



Annars mår jag fint.

No comments: