Saturday, April 19, 2008

Patrik Ekdahl 20 år.

Jag tror han fyller idag iaf. Jag ska åtminstonde träffa honom sen och vi ska dricka såndär maltbrygd eller vad det nu heter.

Jag kommer ihåg mitt första möte med denna (då lite mulligare i ansiktet) skrattgropiga gosse.
Han och martin satt och spelade kort med två tjejer på ett pingisbord och jag gick fram (med mobbarkaraktär) och sa vilka kort nån av dem hade.
Martin blev pissed off och sa: Ditt jävla as!
Patrik sa: Vad fan gör du?
Jag sprang därifrån och skrattade.
DET är vad jag kallar en bra start.

Andra goda minnen av Patrik är på körresan i nian när alla beställde ein gross bier (aldrig kännt oss så coola någonsin) på en pizzeria.
Men Patrik var så rädd att han skulle bli märkbart full så han hade karaktär nog att beställa en Cola istället. Carl föll dock för grupptrycket och tog öl som han sedan läppjade lite på.
Det fick Patrik höra ett tag...d.v.s får fortfarande höra idag.


Det roliga är inte min nervösa blick utan det faktum att Patrik ser full ut fastän han skålar med en mesig cola.


Finns så mycket humor i denna bild. Patriks cola, allas skräckslagna blickar, våra frisyrer bl a.


En annan klassiker i Österrike var när Patrik fick be om ursäkt till hotellägaren för att han nästan träffade honom med en vattenballong från vår balkong.
"Ich muss entschuldigung sagen für das wasser gestern" är redan ett oförglömligt citat.

Annars var det kul när Patrik hoppade plint på gympan och alltid fastnade med fötterna i plinten och ramlade.

Eller när vi redovisade om gulfkriget och Patrik i princip satt med ryggen mot klassen p.g.a sin nervositet. han tittade också ner i pappret under hela redovisningen samt tittade upp med en stressad blick på oss andra i gruppen och gnällviskade fram ett: Faan...
Lite som att han visste att han kommer bli retad och hetsad för det långt framöver.
Vilket han ju hade rätt i.

Det är ju också kul med hans armar som han inte riktigt kan sträcka ut helt och hållet.

Sen har vi ju alla hans smeknamn:

Patriqué (Uttalas Pattrikééé)
Paté-blöjan (eller bara blöjan) - Används bara av Oskar
Puttrik
Eric Forman (Han är sjukt lik)
Ross (I friends)
Ekdahl (Säkert nån som kallar honom, i lumpen)


Ett stort grattis till Patrik som fyller systembolaget idag (tror jag)!

1 comment:

Anonymous said...

Nu för tiden på Östgöta Nation i Lund kallas han även:

Potatrik (då har lagar mat i ett utskott)

samt

Patte (no comments)