Wednesday, April 16, 2008

Otur

Slog rekord i murphys lag idag.

Först gick det dåligt på körskolan. Massa jävla saker som bögade sig.

Sen ville inte mobilen missa allt det roliga så den började härja.(Gick inte att göra nåt)

Sen blev jag stannad av en pärmmänniska på stan även fast jag försökte undvika för allt i världen.
Jag ville säga som Ebba sa en gång:

Pärmhetset: "Vill du göra en insats?"
Ebba: "Nej, tyvärr"
Men jag sa att jag skulle till bussen.

Går förbi donken och vill ha nåt gott att knapra på. KÖ!

Kommer fram till bussen. 15 minuter kvar.

Går in på netto för att köpa mig nåt att knapra på. MegaKÖ!
Såklart väljer man den kö som går långsammast.
Ser att bussen nu kommer om 5 minuter samtidigt som det är 3 pers framför mig.

De bestod av:
En tant som måste betala exakta priset (127,50) med hundralapp,tjugolapp samt alla småmynt i världen.
En småtjock kvinna som hade handlat tonvis med varor.
Och en studentkille som prompt måste ha sin sort snus (som såklart inte finns i den kassan)


Så jag missade bussen men jag hade lite chocklad iaf. Det var inte värt det.
Här tror jag att oturen ska ta slut.
ICKE!

Bussen är WARM och vill aldrig åka.

Bakom mig sätter sig två tonårsflickor som gillade att säga ba,typ,liksom mellan varje ord.

Sen kom jag hem, tog av mig byxorna och allt blev lite bättre.


Jobba ikväll! Nice! Mumma! Härligt!
Dock lär jag vara extra okoncentrerad idag då jag ska ut efteråt för att fira Charlie Alptopp med Martin B.

4 comments:

mer bara ebba said...

(Ja, jag sa det)

Anonymous said...

Slå dig på bröstet och säg: "Jag är redan medlem!" med stadig stämma när de med pärmarna närmar sig. Funkar varje gång jag testat(en gång).

Enevroev said...

Loke har rätt. Redan medlem-snacket funkar jämt!

Anonymous said...

Men om man inte ska bli medlem utan bara vara givmild då?
Ska man säga att man redan givit då?