Thursday, May 22, 2008

Första bakfyllan/påkommen av föräldrar

En gång i nian så hade Anna en klassfest i berga.
Alla var taggade och jag hade mitt trofasta sexpack 35or.
De hade för övrigt bror köpt ut åt mig (dåligt att inte köpa starköl).
Vi kom dit och allt var kung. Topphumör och toppväder osv.
Det finns många händelser denna kväll som är kul att tänka på:

1. Jag smakade min första häxblandning blandat med Cola.
Den smakade inte cola utan den smakade snusvätska blandat med satan.

2. Upptäckte för första gången hur skönt det är att kissa i fyllan.

3. Drack åttioprocentig strårom med Oskar.
Vi blandande med äppeljucie. Tror vi tog liiite väl mycket strårom.
Den var lite småstark.
Strårommen stal vi för övrigt från Tina.

4. Tomas puttade ner mig på gräset och lät mig inte komma upp.
Jag skrattade hela tiden i hopplöshet.

5. Folk började sniffa lacknafta i garaget. Martin var ivrigast.

6. Charlie Switzerlands pilskhet.
Alla blev sexuellt trakasserade. Inklusive jag själv.

6b. Patrik Ekdahls försvinnande tillsammans med Hanna C.
Ännu idag vet ingen vad de gjorde. Patrik blev dock hånad för det, såklart.

7. När jag gav fel instruktioner hem till någons moder som var vänlig att skjutsa hem mig.
Jag: "Vänster nästa sväng där."
Charlie (viskandes i mitt öra): "Äre inte höger nästa?"
Jag: "Höger nästa sväng där."

8. När jag sa att vi var vid slestadskolan (ca 2 minuter från mig) till mor i mobilen.
Det finns flera saker som är kul med just det.
Vägen brevid skolan är förbjuden att köra på.
Vi var i valla, inte ens nära en skola.
Vi var vid (enligt vad jag sa till mor) vid slestad men jag kom hem 30 minuter senare.
Det tog alltså 28 minuter att gå tio meter där jag skulle blivit avsläppt

9. När jag sa att jag inte hade druckit så mycket till mamma men inte lyckades få av mig mina skor samt spydde dagen efter.
Det var också första gången jag var bakis. Aldrig mer sa jag då.
Och det stod jag fast vid.

Dagen efter var det dags att få min dom.
Jag visste att jag skulle få skäll, frågan var bara när.
Självklart hade jag lovat att inte dricka någon sprit under festen.
Självklart bröt jag alltså mot det.
Samtalet skedde det under frukosten.

Mamma sa de värsta orden man kan höra från en förälder:
"Jag är besviken på dig Hannes."

Sen skulle jag berätta hur mycket jag drack.
BrorAxel hade såklart lärt mig att man alltid skulle dela antalet öl på två när man berättade för föräldrarna. Naiv som jag va tänkte jag att eftersom jag ju drack ca 7 öl men samtidigt sprit. Då borde ju det nästan räknas som 16 öl ju.
Självsäkert sa jag då (efter att 50% räknades bort): "Jag drack 8 öl".

Nu såhär i efterhand så fattar jag att det inte var så bra sagt med tanke på att mödrar tror att man blir alkoholförgiftad av 4 öl.

Mitt försvar är ännu idag att jag faktiskt gjorde precis som Axeljävel hade sagt.
Jag skulle kanske delat två gånger dock. Eller använt sunt förnuft.


Här är dessutom ett av de första fyllefotona på mig och charlie alptopp:


Kolla hur smal jag var. Och kolla vilka slitna blickar vi har.
Man kan nästan tro vi har såndär CP.

10 comments:

Anonymous said...

Tycker din mun är roligast, helt utan styrsel.

Anonymous said...

Mamma pratar om händelsen än idag, hon är fortfarande besviken...

mer bara ebba said...

haha, du ser ut som fem åt typ.

Anonymous said...

K - Beror nog på tandställningen

Bror - Som den gången när du drack likörer eller den gången då mamma köpte ut åt dig?

Ebba - Du kan ha 5 år

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

Du din gamla alkoholromantiker...

"Axeljävel" - det är tacken... Ska aldrig mer köpa ut till dig.

Anonymous said...

Inte jag heller!

Anonymous said...

A - Du ljuger.

Anonymous said...

Båda gångerna...

Enevroev said...

ÅGUDHERREJESUSHJÄLPMIGJAGTRORJAGDÖRAVSKRATTÅHERREGUDSLUTAJAGDÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRRR!!!!

Hugin said...

HAHA vad liten och spinkig du var! Lilla barnet!