Friday, May 16, 2008

Småsaker som gört Del 1 - Djurplågeri

En fluga har stört mitt lugn sen igår kväll/natt.
Den har surrat lite för nära mitt öra lite för många gånger.
Mina små dampryckutbrott kom tätare och tätare för varje surr.
Den väckte mig idag också. Till och med under snoozetimmarna.
Sånt ska man inte behöva ta. Speciellt inte en fredag.

Sen ,som en skänk från ovan, åkte flugjäveln ner i ett glas på mitt skrivbord.
Jag satte handen över och den var fast!
Finally I would get my revenge.

Jag började med att skrika lite så att den blev döv eller åtminstonde fick chockskador av ljudvågorna. Det var en liten hämnd på allt surrande.

Sen var det dags att skaka den.
Så jag satte på milkshake av kelis och skakade i takt med musiken.
Nu flög den inte i glaset mer. Den bara låg där och försökte förtvivlat fundera ut vad som var upp och ner osv. Det var en liten hämnd på allt flygande runt mitt huvud.

Nu gick jag till badrummet, fyllde glaset med iskallt vatten och hånskrattade åt flugan medan den simmade sämre ryggsim än en människa med bara stumpar till kroppsdelar.
Sen hällde jag ner den i toan, hånskrattade lite till (denna gång ännu mer sadistiskt), och spolade.

Sen gick jag tillbaka till mitt rum med en känsla av välbehag.

No comments: