Thursday, May 15, 2008

Jobbet

Idag sög det mycket hårt. Men det är ingen nyhet.
Vi har nån ny coach som går och kollar hur det går hela tiden med alla.
Nej det är inte du Linnea.
Jag stör mig på henne och har kommit på ett system där jag ger henne mina skrämselblickar så att hon vänder håll när hon ser mig.
Det funkar faktiskt bra.
Hon kom bara en gång men då var det för att hon skulle ge mig ringlistor.

Sen gjorde jag en sak jag är nöjd med men det får ni fråga mig om på annat håll.
För jag vill inte få dåligt rykte på jobbet om nån därifrån läser detta.

Jag har vidare upptäckt att tiden faktiskt går snabbare om man verkligen jobbar och koncentrerar sig. Problemet är bara att det samtidigt är så förbannad jävla tråkigt att verkligen jobba/koncentrera sig.
Frågan är då:
Vill jag ha kul på jobbet eller vill jag att det ska gå fort?

Svaret är därmed: Kört!


Nu har jag dessutom köpt biljett till Fred och Kärlek-festivalen i Hjalle och Heavys hemstad (tror jag, annars får du rätta mig Kerstin).

Ser fram emot:
Manu Chao
Opeth
De Lyckliga Kompisarna
Kaizers Orchestra
Howlin' Pelle
Sexpistoler
Markus kyrkogård eller vad han nu heter. Han som sjunger vampyrlåten. Ni vet han från Laakso.
Jill Johnson (ska gå dit och vara ironisk tänkte jag)

Plus några mer

Ser inte fram emot:

Amanda Jenssen
Eldkvarn (Du hörde Eshjävel)
Mikael Wiehe & Ebba Forsberg
Lasse Lindh (Who exactly? He's a line up-filler)
Neverstore


Idag: 30 armhävningar och 70 situps

8 comments:

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

Jag hatar Lasse Lindh.

Anonymous said...

Jag har sett honom spela i en skivbutik i Västerås. Fullt med folk, två som brydde sig; en 8-årig tjej med choklad i hela ansiktet och Lasse Lindh...

Anonymous said...

Kom inte han sist i en deltävling i m-festivalen också?

hanmedmustaschen said...

hannes, du måste gå på eldkvarn och skråla med resten av sveriges folkhögskolestudenter.

Anonymous said...

H&H är inte från Blg ursprungligen, de gick i gymnasiet där, men om de bor där nu har jag ingen aning om, så det skulle kunna vara deras hemstad.

Tänkte också nämna att jag var med "loke" i nämnda skivbutik och när jag frågade vem f*n det var som satt och spelade, visste han direkt att det var Lasse, utan att läsa på affischerna... hhrmm.

Anonymous said...

Jo loke är känd för sin speciella musiksmak.

Anonymous said...

Det var en skylt...

Anonymous said...

..en skylt som han bad att få sen...