Tuesday, May 20, 2008

Kokar av irritation efter jobbet

Fy fan säger jag.

För det första.
Varför måste föräldrar envisas med att lära sina trotsålder-kan-knappt-torka-sig-själva-i-rövhålet-snorungar att svara i telefon? De fattar ju inget när man ringer och försöker göra sitt jobb, som är mycket trist må jag tillägga. Stockholmsungar dessutom. Värre kan det inte bli.
I götlakorv har kidsen åtminstonde goagöbbar-dialekt.
Och i norrland har föräldrarna pli på sina ungar med våld.
I skåne finns det inga barn. Bara spettekaka och timbuktu.

För det andra.
Järfälla är världens oskönaste kommun.
Till och med värre än Landskrona, och de är fan sverigedemokrater.

För det tredje.
Ni vet när man säger "ahh" efter att ha druckit nåt gott och precis ha svalt?
Jag vet en kille som säger "hmm" istället för ahh.
Ni vet när man harklar sig och låter som att man hostar upp nåt slemmigt?
Samma kille säger "hmm" istället för AASSCCHH.
Hmm:et låter ungefär som att han försöker lösa en andragradsekvation för första gången i sitt liv. Varje gång! Jag finner det hela förbannad provocerande.
Jag spänner mig för varje "hmm". Spänner mig så hårt att jag rycker.
Jag vill hugga på hans hals med en sax. Inte så att han dör, bara så att han gör om gör rätt (ljud).

För det fjärde.
Vad har min mp3 emot mina låtar. Moi Caprice får tydligen inte spelas.
"Bad song" står det dessutom. Sen när har mp3:n rätten att dissa min musiksmak?
Ska ladda in massor Salem i den och sen bara låta den ligga och bli olyssnad för evigt.

För det femte.
Bögväder.

4 comments:

Anonymous said...

Dissa inte Skåne...

Anonymous said...

Det gjorde jag inte.
Jag dissade järfälla.

Anonymous said...

Haha, klockren sverigeanalys. Götlakorv, var får du allt ifrån :)

Sin mormor i Sundsvall

Anonymous said...

"I skåne finns det inga barn. Bara spettekaka och timbuktu". Fan hannes vi ska ju bo där! Hur ska jag få ett lärarjobb tänker du om det inte finns några ungar? Och ja, vi är båda Donkeys on the edge när det kommer till den förestående flytten..