Tuesday, November 11, 2008

Ganska brödig men ändå ganska lätt

http://www.aftonbladet.se/matvin/article3323264.ab

Läs smakbeskrivningarna.
Är det meningen att vi ska gå på den där skiten?
Hans smaklökar är magnifika.
"...finstämt solmogen sädeskaraktär"
Den är min favorit. Den eller den som smaka nybakad bulle.
Eller alla är sjukt roliga. Bästa är att han kan känna vilken färg eller sort det är på frukter och dylikt.

Jag ska beskriva några öl jag gillar nu bara för det.
I sann aftonbladetanda. Detta får också bli favoritlista 3.
Utan imbördes ordning förutom att Stella är etta och Carlsberg tvåa.

1. Pripps blå - Spännande men elak maltsmak med en svag touch av kaffefilter i solnedgång, i södra tyskland.
2. Carlsberg Export - Extravagant tveksam tvålsmak med en eftersmak av löksnittar doppade i sur lättmjölk.
3. Staropramen - Nöt, kiss, pengar och köttiga revbenspjäll i en iskall och skoningslös symbios.
4. Becks (Alltså ölen, inte Axels kompis) - Smakar gratis sjukvård utan större komplikationer.
Enorm salladskaraktär.
5. Stella Artois - Det är en öl som är god att dricka, både socialt och när man har hicka (tvångstanke att rimma där).

Bubblare (Kolsyran ni vet, hehe):
Femkommatvåan - Knaprig beska med en ton av polyfoniska ringsignaler i en domkyrka på 1800-talet. Delikat sås med fläsknuggets.

Antibubblare:
Harboe - Som en gruppvåldtäkt av amsterdamska manshoror med orakade bollar, fast i munnen. Det, helt och hållet täckt i flytande margarin.

3 comments:

Kerstin said...

Ooouh vad äckligt... jag kände nästan smaken.

Anonymous said...

HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH JAG DÖR!
ibland överträffar du dig själv unge man!

Anonymous said...

HAHAHA mycket roligt må jag säga. hade jag inte suttit i vardagsrummet med folk här hade jag skrattat högt.