Saturday, November 29, 2008

Norgehetspackaochannatskit.

Kommer ha bloggen igång nu ett tag och skriva när jag tar pauser.
Klockan 19.20
Jag har lite smått börjat packa. Maten är i princip nerpackad.
Blir lite småsugen på pulvermoset.
Börjar ana oråd när jag ser hur mycket kläder som ska med.
(Tänk om ett kalsongmonster kommer och äter upp alla mina kalsonger i väskan?
Då kanske jag måste ha med några mer som han inte äter upp för att han är mätt då)
Målet med packningen är att få plats med stereon på slutet.
Just nu känns det möjligt. Får se hur det blir sen.
Sinnestillstånd just nu: Lat.
Det är aldrig försent att skjuta upp som BrorAxel lärde mig en gång.

--------------------------------------------------------------------------

19.42
Nu börjar det likna nåt.
Nästan allt jag ska ha med ligger på golvet nere i vardagsrummet som om
det inte fanns någon morgondag. Har redan hittat några hatobjekt bland sakerna.
Luftmadrassen - Tung, otymplig och roffar åt sig all plats den kan hitta i väskan.
Nessecären - Blir alltid så förrrbannad stor. Räcker med att man har i en deo så sprängs den.
Alla skor - Vet att de kommer förstöra allt sen. Man tror man har packat klart. Allt är frid och fröjd. Väskan är proppfull. Då ska man få plats med två par skor.
Sinnestillstånd: Förhoppningsfull och lite småpeppad.
Även om packa suger mer än många andra saker (kom inte på nåt roligt).

--------------------------------------------------------------------------

20.28
Alla kläder ipackade. Nej just det. Tusen tjocktröjor och några jeans ska ju i också.
Underbart kul!
Hahahahahaha!
Sinnestillstånd: Instabil

---------------------------------------------------------------------------

20.45
Vad fan har jag gett mig in på?
Sinnestillstånd: Kalla fötter.

---------------------------------------------------------------------------

21.00
Har skapat en norgeblogg för mig och patrik (Alltså bara jag som komme skriva eftersom patrik är lat)
Här är länken till den iallafall:
http://flytillnorge.blogspot.com
Där kommer jag skriva som på det här bloggen, fast i Oslo.
Sinnestillstånd: Fikarast.

-----------------------------------------------------------------------------

21.10
Mina tankegångar: Ska jag ta med en gräsklippare?
Nja det behövs nog inte. Eller jag kanske måste klippa gräs nån gång.
Bäst att ta med den utifallatt.
Sand. Det borde jag ta med också.
Så man kan sanda hala och isiga vägar.
Cykelpumpen MÅSTE ju med. Tänk om jag behöver pumpa ett cykeldäck nångång?
Und so weiter.
Sinnestillstånd: Skiter it. Patrik får åka själv.

-------------------------------------------------------------------------------

21.20.
Nessecär borde byta namn till Nazicär.
Sinnestillstånd: Arg
-------------------------------------------------------------------------------

22.00.
VM i resfeber. Inget får plats. Bögstereon var större än jag trodde.
Ostrukturerad just nu.
Skolkar från packningen och kollar lite på youtube istället.
Sinnestillstånd: Nej det har jag inte.

---------------------------------------------------------------------------------
22.30
Går förbi väskorna som fortfarande är proppfulla och öppna.
Gick förbi dem och in i köket.
Jag svär att jag hörde dem hånskratta åt mig när jag vände ryggen till.
Nu tog jag en paus (under pausen) för att lägga in musik på min lilla mp3.
Sjukt svårt. Inte fick man mycket hjälp av er heller.
Sinnestillstånd: Musiksnobbig

----------------------------------------------------------------------------------
22.45
Pappa kommer in:
"Du skulle ju städa ditt rum".
Det förbättrade mitt humör kände jag.
En positiv boost sådär i resfebern.
Sinnestillstånd: Irriterad

----------------------------------------------------------------------------------
23.00
Jag kommer aldrig bli klar.
Sinnestilltånd: På gränsen till frustrationstårar.

23.15
Nu har jag valt ut de låtarna jag ska bränna på en skiva:
Vissa var dumma i huvudet och andra var inte lika dumma
Pet shop boys - always on my mind
bloodhound gang- mope
Reel Big Fish - Take on Me
Queen- Don't stop me now
Daft Punk - Around The World - Harder, Better, Faster, Stronger
The Arcade fire - No cars go
Young folks - Peter björn & john
good vibrations - The beach boys
sgt. peppers lonely hearts club band - The beatles
The Killers - Human
Jakob Hellman - Hon har ett sätt
razorlight - america
Blitzregn baby - Kaizers orchestra
I Feel It All- Feist
Soviet national anthem - Russian red army choir
The Shins - New Slang
Weezer - Buddy Holly

Sen fanns det inte mycket mer.
Några skivor var bra men det skiter jag i pallar inte bränna mer.
Sinnestillstånd: Hjärnstillestånd (Av all musik)

-----------------------------------------------------------------

23.30.
Nu har jag valt ut alla vanliga skivor jag ska ta med mig.
Mycket metal då mp3:n är fylld av snällare musik.
Metalskivorna ska jag spela när Patrik och Vivica har myskvällar eller dylikt.
På störande hög nivå.
Sinnestillstånd: Skadeglad

------------------------------------------------------------------

23.40.
Vad jag kommer sakna:
Kompisarna
Datorn
Alla serier jag följer
Gratis käk
Handbollen (förutom utelöpet)

Sinnestillstånd: Prestationsångest (måste skriva nåt nytt på sinnestillstånd hela jävla tiden.
Skiter i det från och meeeeed.....NU!

-------------------------------------------------------------------

23. 55
Lagt in allt på mp3:n men sen när jag ska kolla om det funkar står det:
No music!
Hurra.

-------------------------------------------------------------------

00.10
Nu pallar jag inte uppdatera vad jag gör mer.
Publicerar skiten.
Sinnestillstånd: SINNESTILLSTÅND! *Härmar med CP-röst*

2 comments:

Anonymous said...

dum i huvet är du. :)

Enevroev said...

Yes, jag fick dig att ta med en låt iallefall. Mest givna i mitt tycke.