Friday, November 14, 2008

Ipred-lagen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3758210.ab

Varför är det bara dåliga artister som ställer sig bakom lagen?
Joey Tempest t ex. Vilket jävla skämt.
Är det ens någon som laddar ner Europe längre?
Knappt att någon gör det ironsikt längre?

Tror jag ska göra "en Salem" med Joey Tempests musik.
Det innebär att man laddar ner artistens musik och sedan slänger den i datorns papperskorg utan att ens lyssna på den. Bara för sakens skull.

Om ni nu mot förmodan gillar pudelfittan, tänk om.

Mikrofonstativet ringde, han vill ha tillbaka sin värdighet.


PS.
Jag är Ipred, den intelligenta värktabletten
Mot värk och feber är jag en effektiv en
Smärtstillande, febernedsättande
jag är Ipred - är helt enkelt intelligent

Jag har antiiflamatoriska egenskaper,
bra mot muskelvärk, ryggvärk och ledvärk
En Ipred, 400 milligram
hjälper oftast bättre än två receptfria tabletter,
med paracetamol, till exempel alvedon
Vid huvudvärk, mensvärk och tandvärk

Jag är Ipred, den intelligenta värktabletten

(Kunde hela texten utantill, kanske borde sluta se på reklam...)

PPS. Det kommer nog bli fler Ipred-skämt av den här kalibern i framtiden.
Ni är varnade.

1 comment:

Enevroev said...

Men det är ju synd om artisterna! Jag menar, det är ju inte lätt att vara "namnkunnig artist".

Persbrandt - Sprit är dyrt.
Gessle - Satans girige bror.
Jill Johnsson - Botox är dyrt.
Eva Dahlgren - Atling är krävande.

Det lämnar bara Tempest. Kan inte förklara honom. Sunkig frisyr, utdaterad musik med mera. Jag vet inte. Han kanske vill rulla i pengar som Eric Cartman, för det är väl ungefär så mycket som blir över efter att han har dragit en svängom i Värtahamnen. Sorry, low blow.