Thursday, September 18, 2008

Brorsan jag svär på gud, man!

Laddade ner Shaun (da man) atcis nya dvd igår som heter blattefierad.
Så fruktansvärt dålig den var.
Visst, en del blatteskämt är ju lite roliga.
Men kan han INGA andra skämt?
Jo justfan han kan jämföra med svennar också.
Blattar säger: Tjena brorsan händish jao?
Svennar säger: Hej hur är det?
Jättekul verkligen. Träffsäkert också.

Vid varje nytt ämne sa han "man". Och då inte det coola "man" som rastafaris säger:
"No woman no cry, maaan!"

Utan det "man" som feven använde sig flitigt av i sitt grammistal.

Det var helt sjukt hur mycket han använde det.

"Jag är från förorten, man"

"Har ni tänkt på att vi blattar har så mycket hår?
Mycket hår, man."

"Fett kul att vara här, man."

Han sa också brorsan flera gånger.
Man kan säga att "man" fungerade lite som punkt och brorsan fungerade som första ordet i början av en mening:
"Brorsan jag är kurd, man"

Det sista han sa en miljon gånger i sin "stand up" var:

"Jag svär på gud"

Han svor på gud om allt.
Antingen för att han tänkte att ingen trodde på något han sa i sin rutin.
"Nej jag litar inte på att han är från förorten"
"Va! Älskar han stand-up? Nej det tror jag inte på"
"Kallade hans pappa honom för idiot? No way!"

Jag svär på gud.

"Jahaaa men då så!"



En lustig sak är att han inte använde sig av dessa uttryck så flitigt när han var med i stockholm live eller i hans förra dvd som faktiskt var rolig.

Det värsta med dvd:n är att min ratio sjönk utav bara fan
Jävla shan! Ge tillbaka min ratio!

1 comment:

mallan said...

Det värsta med denna dvd är att alla skämt är gamla! Nästan hela ramsan av de där drog han på våran studenbal! Dåligt!