Tuesday, September 9, 2008

Är det sånhär höst på G nu igen?

Blir trött på att alla skyller på hösten när de blir lite nere.
Klart att ingen gillar vädret, kylan, mörkret när man har glassat omkring naken och försökt få hudcancerfärg på sin kropp.
Men det betyder inte att man måste gå omkring och vara en liten crybaby about it.
Det kommer fler soliga sommardagar, fler tillfällen att klaga på att det är varmt och fler tillfällen att vara sommarbakfull på.

Buhu det är kallt och mörkt
Buhu det blåser och regnar
Buhu man kan inte vara utomhus längre
Buhu jag är mellanbarn
Buhu mina barn blev spikade till döds


Jag är medveten ironin om att jag klagar på att folk ska sluta klaga.
Men det beror på hösten. Jag blir så bitter då.
Det är ju så kallt och mörkt, och så regnar det hela tiden.
NOT!

Nu ska jag spela Max Payne och döda människor med en granatkastare.
Gärna oskyldiga människor som inte förtjänar det.

10 comments:

Anonymous said...

Höstdepp äger, då får man en ursäkt att mysfika i soffan istället för att gå på promenad efter jobbet.

Anonymous said...

Jag vill minnas att du fick en Liverpooltröja av mig och far, plus ett bidrag till din festivalsommar.
Men var otacksam bara...

När gav du bort en present senast som du inte själv gjort/ritat/skrivit/bränt?

I believe the word you are looking for is: Touché

Anonymous said...

Jag är inte alls otacksam för tröjan och pengarna. Jag syftade på mailet där du bad mig skicka min önskelista. Då hade du redan varit i Liverpool och jag redan fått 500kr.

Citat från mail den 9:e juni:
"vi får se om du hinner få nåt till på fredag, annars kommer det senare.
Kram"

Svaret på din fråga är den 24:e december 2007. Vad det var får du svara på.
Av er fick jag Serj Tankians skiva samt Jim Carrey filmen jag redan hade bland annat.

Puss

Anonymous said...

Överraskning kallas det när man köpt en present du inte vet vad det är. Därav luringen med mail om önskelista. Tröjan(som du för övrigt fick på fredagen = höll mitt löfte) var en sådan.

Hannes girig? Neeeeeeejdå inte alls...

Julen 2007 fick jag en teckning och en bränd skiva av dig, tack!

Anonymous said...

ÄGD!

Anonymous said...

...önskar Kerstin

Anonymous said...

Är det inte tanken som räknas?
Tacksamt. Ska aldrig mer rita nåt åt dig.
Hur var skivorna jag brände åt dig föresten? Vilken gillade du bäst?

Tröjan fick jag ej på fredagen utan flera dagar senare. Så där har du fel.

I Julas fick du ett Xboxspel av mig. Kul att ge saker när du inte ens kommer ihåg...
Är det inte du som är otacksam nu?
Klagar på mina teckningar och brända skivor.

Anonymous said...

Just det ja, var tvungen att köpa en konsol för flera tusen för att kunna spela spelet. Gillade José Gonzales (den hade jag för övrigt redan). De andra var inga höjdare.

Och precis det är tanken som räknas så varför började du den här diskussionen överhuvudtaget?

Jag klagade inte, jag tackade "tack".

Hannes Asplund said...

Jag menade skivorna du fick i januari...
Vilka var det nu?

Det var du som blev upprörd när jag skojade lite med dig bara.

Anonymous said...

Nej