Wednesday, September 3, 2008

Palla

Nyss plingade det på dörren här hemma.
Det var två små killar som varit på fotbollsträning.
Den ena var blond och blåögd och den andra såg ut som en liten zlatan.
När jag öppnade stod de med stora ögon och frågade:
"Får vi smaka varsitt plommon?"
Min första tanke var: NAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWW!
Min andra tanke var: Så snälla och duktiga pojkar som istället för att sno plommonen
ringer på och frågar väluppfostrat.
Sånt kan man ju inte säga nej till!
Men det gjorde jag...
Sånt tycker jag är kul.

5 comments:

Anonymous said...

elakt!

Kerstin said...

Du gjorde inte det, det säger du bara för att vara cool. Du bjöd säkert in dem på saft och frågade om du fick brodera deras porträtt, mjukis.

Kerstin said...

Haha, Love tror inte heller att du sa nej, eller hur Love?

Anonymous said...

Med mörk stämma: Nej det tror jag inte att du gjorde Hannes lille.

Chris said...

Jag har varit med om en liknande händelse en gång, vi hade ett överbelamrat plommonträd på trädgården. En dag ringer ett par ungar på och frågade om de fick plocka "ett par plommon".

Jag tänkte att vafan, det får de väl, jag äter inte skiten och ingen annan heller. Så jag sa javisst. Sen tänkte jag inte mer på det förrän det ringde på dörren igen två timmar senare.

Då hade de dragit ned 2 ica-kassar med plommon, en stod vid vägen och gick raskt bortåt och den andra stod och såg lite orolig ut. Han sa "tack" och sen sprang han efter den andra.