Thursday, May 14, 2009

Facebok

Fan vad jag børjar trøttna.
Næstan varje vecka får jag vænførfrågningar från folk som jag verkligen aldrig har træffat utan bara "støtt på".
Varfør måste folk vara så kompiskåta?

"Oj honom har ju jag gått i samma skola som! Friend request! *klicka klicka*"
"Oj han var ju på samma fest som mig igår! FRIEND REQUEST - NU!"
Oj honom tror jag att jag såg gåendes på stan igår med systemetkassar.
Jag ær ju också 20 år! FRIEND REQUEST!!!!!!!!!! NU!!!!!!!!!!! KLICKA!!!!!"

Kriterierna borde væl åtminstonde vara att man ska ha pratat med varandra,
åtminstonde EN gång?
Och då ræknas det inte med att man hælsat på varandra genom att vara artig nær man egentligen bara vill prata med hans/hennes væn, som alla verkar tro.

Tror det ær dags før mig att rensa lite.
Tror ni att jag kan halvera det?
Først måste jag bara læra mig hur man gør det eftersom fittbook
gillar att ændra layout/design/språk/færgschema/ varje gång jag loggar in.

Hjælp? Någon?
Det borde finnas nån eftersom jag vet att flera jag kænner sitter alldeles før mycket framfør facebook. Onaturligt mycket. Ni borde veta. Kom igen nu.
Skriv i kommentarerna.

3 comments:

Loke said...

Bättre att inte ha facebook alls...

Kerstin said...

Jag sitter onaturligt mycket vid Facebook, men har ingen aning om hur man tar bort vänner eftersom jag är precis sådär kompiskåt som du beskrev. Tack för tipsen btw, ska genast adda lite fler folk. Kanske några av dina vänner som jag vet kommenterat samma inlägg som jag någongång.

alex said...

det är skitlätt. om du går in på all "friends" så finns det ett fett kryss brevid varje person. bara att klicka bort, tog bort tre senast igår, döskönt! enjoy!