Friday, May 29, 2009

Hinduismprov

Brorsan gav mig prov eftersom jag var full en gång och hævdade att hinduismen ær værldens bæsta religion.
Jævligt sjukt ær att jag faktiskt tænkte skriva om det uttalandet igår men inte orkade eftersom att jag ær lat. Axel tog upp det først.

A ja, hær kommer mina svar (utan att googla, på riktigt):
1. Var är hinduismen störst?
Indien eller Asien om du menade værldsdelar

2. Hur många hinduer finns det?
700 miljoner

3. Nämn tre viktiga gudar.
Vishnu, Brahma och en till. Nån jævla treenighet ær det iallafall.

4. Puja?
Det ær han som spelar i svenska landslaget i Curling.
Vad har han med detta att gøra? Ær han hindu?

5. Hindu?
Såna som håller på med hinduism.

6. Kast?
Deras hierarki dær de delar in mænniskor i grupper med olika social status.
Finns fyra kast och sedan de kastløsa som luktar bajs.
Man føds in i kast och det ænda sættet att komma till ett bættre kast i næsta liv ær att leva osjælviskt och såntdærnt.

7. Harjans?
Benæmning på ett av kasten, vet inte vilket.

8. Karma?
Ær man dålig i detta liv får man dålig karma i næsta liv, och vice versa.
Hur fan ska jag førklara? Karma styr vilket kast man hamnar i och alla vill ha bra karma.

9. Reinkarnation? ­­­­­­­­­
Återfødelse.

10. Moksha?
Deras bibel?

11. Vad är målet för en hindu?
Att bli ett med brahman.

12. Helig stad?
Gøteborg. Før gøteborgarna alltså.

13. Hur gammal är hinduismen?
Sjukt gammal.

14. Heliga böcker?
Nåt på U tror jag.

15. Hur kan man byta kast?
Gifta in sig.

16. Helig flod?
Gangnes. Den ær æcklig.

Rætt bra tycker jag det gick ændåe. Rætta nu Axhole.



Før øvrigt vann trean, Karl.
Gør den, æven om jag gillar ettan bæst.

2 comments:

king kolo said...

Jag vet inte. Har inte hittat nåt facit.

Enevroev said...

Okej, men jag är böjd att hålla med dig, så det kanske blir ettan ändå. =P