Monday, June 15, 2009

Inkøpslappar

Ni vet nær man skriver lappar innan man går till affæren?
Jag kan inte skriva det som ska handlas på ett seriøst sætt.
Allt beror på BrorAxel nær han en gång skulle skriva oregano och purjoløk.
Han skrev då:
Oregane och "purjo".

Nær jag tænker efter var ju inte det så farligt. Men vilket fall som helst førstørde det mitt sætt att skriva inkøpslappar.

Idag på dagis skulle jag skriva upp vad som skulle handlas.
Det var:
Två paket mjølk
Potatis
Sprødbakad torsk
Morøtter
Frukt
Margarin
Snickers (Till Camilla, ni vet tjejer och sin chocklad)

Såhær skrev jag:
Mlacke X 2
Potat
Gay fish
Morsomt (Vilket betyder roligt på norska)
Frurre
Magaryn (Uttala engelskt)
Snickers

Jag ær dum i huvudet. Och det ær Axels fel.

3 comments:

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

PURJO

Loke said...

Ja, den där Axel är rolig.

Enevroev said...

Hur lamt är det inte att skylla sin efterblivenhet på andra? Men jag vet hur du menar. Brukade skriva "säd" istället för mjöl/havregryn.