Wednesday, June 10, 2009

Knæckebøg

Jag hatar verkligen knæckebrød.
Oslo har førstørt knæcke før evigt.

Anledning ær att det ta mig fan inte finns mjukt brød i norge.
Eller jo, det finns tillsatsbrød som bara innehåller surhetsreglerande medel och E120-æmnen.

Eller så finns det bøgbrød med fibrer och pumpakærnor, vilket skit.
Och sen har vi lompe. Den ser ut som barnet efter att en tortilla legat med røsti(fult jævla namn på mat før øvrigt), fastæn de ær syskon.

Så man får helt enkelt bara stå dær och tugga skolmatsalsknæcke med smør tills man trøttnar på livet. Idag trotsade jag barnehagens ekonomi och køpte en limpa (sån med massor rågsikt och grahamsflens i).
Den var dock færsk så det gick med øverdrivet många skivor ost på.

Andra saker jag trøttnat på i Oslo:

Fiskpinnar med pulvermos och majonæs

Nudlar (det betyder dock inte att jag kommer sluta æta)

Patrik

Alla barnvagnar i grønland

Folk som ær osvenska och sætter sig brevid mig på bussen

Deli de lucas øverpriser på amerikanskt godis

Baconkorvlukten på SevenEleven.

Alla tiggare (GET A JOB!!!!)

Alkoholpriserna

And so on..

Hur som havre kommer jag missbruka polarbrød nær jag kommer hem.