Friday, June 19, 2009

Oseriøsa brødraskapet

Detta ær ænnu en sak som ær mina brøders fel.
Det ær føreteelsen att vara oseriøs i halvseriøsa sammanhang.

Oftast visar det sig nær man ska skriva någonting och inte bryr sig.
Ni vet nær det kom in två studenter i klassrummet och ville ha hjælp av oss till att fylla i en undersøkning om hur mycket vi super/knarkar/spelar spel/knullar osv i all evighet.

Jag kommer ihåg att man alltid gjorde en egen kryssruta vid "MAN eller KVINNA" dær det stod henom eller shemale. Bara før att man tyckte att man var rolig då.
Eller att man sa att man skulle bli godshanterare nær man fick frågan:
Vad vill du arbeta med i framtiden?

En tredje klassiker:
Hur ofta knarkar du?
Svar: *Kryssar i den rutan med mest antal ggr i veckan*
Vad knarkar du?
Damm.*

Hur som helst kan jag inte tackla den friheten att få fylla i precis vad man vill och sedan kunna komma undan. Kan heller inte vara seriøs, nån gång.

Senast ær det på ett facebookevent dær Evelina gjorde mig till admin så att jag kunde gå in och ændra info på eventet.

Såhær stod det:
"Vi ska samlas och fira midsommar!

Mer info kommer snart."

Såhær blev det:
"Vi ska samlas och fira midsommar! (Detta skrev Evelina)

Eftersom det førmodligen regnar så æter vi sill och sån skit i lægenheten.
Men sol innebær parken vid vålerenga kirke.
Knytkalas ær det som gæller.
Møjligen kan ni få titta på nær vi æter jordgubbstårtan.
Kanske till och med få lukta.

Man får æven ta med alternativ midsommarmat.
Typ pizza eller couscous om man inte orkar vara seriøs.
Sjælv ska jag (Hannes) introducera bearneisesås till midsommartraditionen.

Evelina ska æta sælbebis istællet før sill.
Hon pratade om att klubba lite.
Fast hon gillar bara sjælva klubbandet, sa hon.
Sjuk jævel den dær Evelina.

Ta med sprit så att ni blir sociala.
Pinsamma tystnader vill ingen ha.
Men å andra sidan ær ju Evelina dær så det ær nog ingen fara.
Men ta med alkohol. Det blir kul då.

Alla som inte kommer ær våldtæktsmæn.
Eller tværtom kanske."

Just då tyckte jag att jag var sveriges roligaste mænniska.
Nu ær det fortfarande bra, men inte mer.


Varfør det ær mina brøders fel ær før att Axel alltid gjorde/gør liknande nær han fick skriva
i gæstbøcker, vykort eller liknande.

Axelexempel ær nær han skulle kolla igenom en uppsats åt mig dær jag skrev någon form av recension på en kinarestaurang. Han rættade allt och nær jag sedan kollade igenom recensionen hade Axel lagt till ett stycke dærhan i princip skrev att alla kineser var homosexuella.Snacka om att jag var tvungen att læsa alla uppsatser petnoga varje gång han hade kollat igenom dem.

Love skriver inte lika mycket men nær han væl skriver något så brukar det jævligt ofta vara spot on. Hans rim på julafton som aldrig beskriver sjælva julklappen ær ett exempel.
Ett annat Love-exempel: Axel skrev ett inlægg i sin blogg dær han tar upp att Love kallade honom før armbåge nær han var liten før att retas med Axels kroppsliga namn.
Lover skriver i kommentarsfæltet - Jag trodde att du hette så...

Det ær Loves humor i ett nøtskal.

Ett gemensamt exempel ær nær vi hade konfirmationsdag i kyrkan.
Min grupp gjorde en usel teaterpjæs om de 10 budorden (kan dem inte længre såklart)
och en annan grupp gjorde en prettopjæs.
Den tredje gruppen var smartlata och gjorde en tipspromenad.
Utslagsfrågan var att man skulle gissa hur många pennor en tjej høll upp.
Det var minst 25 stycken.
Loves svar: 4
Axels svar: 2
Alltid underbart oseriøsa.

Men så ær dem, mina brøder.
And that's why I love 'em.


*Dær kunde man också skriva exempelvis:
Pollen.
Mjølk.
Curry.
Køtt.
Knark.
Din mamma.
Hår.

5 comments:

jullan said...

adam brukade skriva in snuskiga saker i mina uppsatser. alltid lite ångest att lämna in dem till läraren.

adam said...

men hon korrekturläste bättre om jag la in "kuk" i alla långa ord!

Hannes said...

Rætt!

Loke said...

Jag borde faktiskt få pris för mina julrim. Det roligaste är att Hannes aldrig vet säkert vad som finns i paketen.

Hannes said...

Du rimmar ju alltid som att det ær en skiva med Korn.

Sen ær det en bok eller en trøja.