Tuesday, August 5, 2008

Ingen sommar utan ragga

För tredje året i rad blir det alltså uppsala reggae som gäller i augusti.
Känner mig just nu inte alls så taggad men det brukar lösa sig i samband med första ölen.
Jag längtar redan till söndagen då jag kommer ha postfestival-ångest.
Den är den bästa av alla ångestar.
Eftersom att jag är otaggad tänker jag räkna upp alla nackdelar med uppsala.
Lite som terapi för mig själv.

1. Campingen är den enda festivalcampingen som kostar i hela jävla världen.
Alla andra festivaler har nämligen hittat ett system där camping ingår i den dyra biljettjäveln.
Uppsala vägrar hitta lösning. 150 kr vid ingången. Har du dem inte är det kört.
Allemansrätten blir din enda vän då.

2. Likt många andra festivaler (alla utom Roskilde) får man ej ha partytält p.g.a "platsbrist".
Detta har Uppsala försökt lösa. Men det kostar lika mycket som campingentré.
150 för att ta in ett partytält som man betalat ungefär lika mycket för.

3. Väder. Alltid detta väder som ska komma och knulla ens festival i örat.

4. Sällskapet. Jag hatar Anton, hans tjej moder Terese samt Ebba jättemycket och vill att de ska dö och ruttna i helvetet. Ni hörde! Jag ska vara bitter och förstöra er festival med min bitterhet.
HAH!

5. Alla människor. Jag hatar folk.

6. Öl. Sjukt äckligt. Världens sämsta dryck. Alla kategorier.

7. Festivalmaten. Består av fett och ondska. Dyr är den också.
1000 kr för nån jävla misshandlad och friterad våffla med filmjölk och lök på.
Fy fan!

8. Smuts. Ja man blir äcklig och luktar. Vem fan gillar det?


Okej nu tänkte jag ta fördelarna.

1. Campingen. Glada människor. God stämning. Fest dygnet runt.
Vad fan finns det att klaga på? Klart värt 150 kr.

2. Partytält. Man får ha med det i år även om det kostar en liten peng.
Klart värt om det regnar eller om solen tänkte hetsa.
En så kallad win-win situation.

3. Väder. Inget väder kan döda festivalstämningen (förutom Roskilde 2007 då) men den kan inte hända i Sverige. Bara att klä sig rätt med bra skor.

4. Sällskapet. Anton visade förra året vad han gick för.
Ebba och hon Terese visade att de gick att umgås med på Camping i västervik.
Det är ju nästan samma sak nu. Fast med reggae istället för husvagnshits.

5. Alla människor. Uppsala har trevligast folk av alla festivaler jag varit på.
Hultsfred - Bajsmannen och folk som misshandlar varandra med bajs.
P&L - Är man 88 är man gammal.
Roskilde - Iofs trevligt folk där med även om det är många äckliga danskar.

6. Öl. Första ölen på festival när man satt upp tältet är oslagbar alla öl som finns.
Extremt god även om man håller på att dö av ölbaksmälla. Bara en sån sak.

7. Festivalmaten. Består av fett och glädje. Värt att betala för.
Langos - änglaspya (på ett fint sätt)

8. Smuts. Hör till. Duschar man på festival om man inte badat i bajjamaja eller svettats mängder p.g.a maraton eller liknande borde man inte vara där. Ska man duscha ska det ske med smärta med hink med iskallt vatten.



Kan nog bli rätt kul nu när jag tänker efter.
Ska spela in blandband nu.
Eek a mouse!

3 comments:

Anonymous said...

Danskar är jättesnälla när de är tysta...

Anonymous said...

Love är inte alltid snäll ens när han är tyst. (internt, sorry)

Enevroev said...

Eeek a penis!