Tuesday, August 12, 2008

URF 2008 (Kom igen nu Britt-marie kör för fa-an!)

Ja, vart ska man börja?

Konserterna var grymma. Bäst var Chords, Sean da paul, Groundation och Burning spear.
Dessa var också de enda konserterna jag såg vilket säger en del.
Alla konserter får 5 av 5 Antisalems.

Tyvärr kan man inte säga detsamma om vår musik i campet...
Första dagen dog kasettfunktionen i vår bandspelare.
Jag var såklart den enda som hade med musik (undantag Antons Manu Chao) då jag hade suttit och fixat det grymmaste blandbandet i blandbandens historia.
Hade också fixat Eek a mouse och Hassan.
Ebba skulle fixa massor musik men hon sket fullständigt i det såklart.
Iallafall så var kasetterna bortkastade så vi fick nöja oss med den enda brända skivan vi hade bestående av eurodisco a la blumchen och vengaboys och lite Magnus uggla.

Detta kändes kul till en början. Lite ironiskt lyssnande sådär (även om jag fortfarande är kär i Lene från Aqua ). Men efter ett tag så märkte man att både stereon och många grannar ville ta självmord av musiken som spelades. Stereon började hacka och människor började sakta men säkert hata oss.

Ett citat var: "Det är ju för fan en reggaefestival!"

Ett annat var: "Har ni ingen riktig musik?"

Tillslut var det så dåligt att vi bara kunde skratta och bli fulla. Vilket vi gjorde.
Musiken och stereon får 2 av 5 Antisalems.

Grannar. Här har vi den stora ljusglimten på festivalen.
Iallafall de från Linköping. De gav begreppet "goda grannar" ett nytt ansikte och hjälpte oss genom alla våra kriser såsom alkoholbrist, humorbrist och peppbrist.
Bobo, Pihl, Nea och Prybil hette dem och de gjorde hälften av festivalen.
Många tack till dem och jag ser fram emot vår renunionfest.
Resten av grannarna var inte alls lika sköna.

Brevid oss slogs folk så ebba fick rycka in och rädda en stackars Malin.

Bakom oss fanns det folk som snodde vårt partytält och trodde att de skulle komma undan med det. Antons säkerhetsnål räddade oss från den knipan.
"Om det är vårt partytält hänger det en säkerhetsnål nånstans....där!"
Hela deras camp tittar ner i ett unisont och uppgivet "fan".
Där bodde också killen med ett leende som ett trasigt fotbollsmål. I ruttet vitmålat trä.
Furuträ dessutom. Det är det sämsta träslaget.

Och snett emot oss fanns vinnaren och andrapristagaren av priset "världens mest osköna människa". Vinnaren var tjock, ful(l) och äckligt äckligt ääääckligt jobbig. Ebba älskade honom mest (ironi för okunniga).

Tvåan var bara vedervärdigt full och stötte på alla. Vi stal dock hans sprit som straff.
Det straffade mig dagen efter i form av dålig mage. Tvåans kompis såg föresten ut som ett incestoffer. Det var lite kul. Så nära en Uruk-hai kommer jag nog aldrig igen.
Lycka till i livet din jävla freakshow. Haha fy vad ful han va! Vinögd och allt!
SICK! GROSS!

Sen fanns världens snyggaste tjej snett brevid oss, fast åt andra sidan då.
Ebba och theresia frågade chans på henne åt mig.
Hon sa ja.

Sköna grannarna får 10 av 5 Antisalems.
Osköna får bara en vanlig salem (vilket är det värsta man kan få)
Uruk-hai får 3 av 5 Antisalems för hans comic relief.

Träffade min bror Axel sista dagen och det spårade såklart.
Vi ringde visst Kerstin, Love och min far då.
Jag får be om ursäkt till er men måste dock säga att allt var Axels fel.
Han tvingade mig att dricka alkohol och tvingade mig att ringa och tvingade mig att prata.
Axel får 4 av 5 Antisalems.

Humorn var också på topp.
Höjdpunkten var när någon frågade vad mysk var och jag svarade:
Det är tysk fast med m istället för t.
Där har ni nivån på det hela.
Också kul när Prybil beskrev onani.
"Det är som att försöka ta självmord men aldrig lyckas".
Humorn får 4 av 5 Antisalems.

Sammanlagt får festivalen 4 av 5 Antisalems.
Det beror på att någon stal min sovsäck en kväll. Det är fan inte okej.
Sno min öl eller sno mina kläder men sno fan inte min värme!

Blir det igen nästa år? Min gissning är kanske!


PS. Jag spydde visst i tältet sista natten. Det luktade gott.
Ebba gillade mig då. Hamburgertallrik kommer aldrig vara detsamma...

HÄJ!

10 comments:

Anonymous said...

I love you!

Slog de osköna killarna han Kissfettot från P&L? Han som var för ful för att få ha en spegel...

puss

Anonymous said...

you sick mother fucker.

bra läsning dock. skriv en bok.

Hannes Asplund said...

Eneroth - Nej denna var värre.
Kissfettot var tvålfager i jämförelse.

Frodo - Tack. Jag ska.
Den ska heta "Att leva ensam på toppen".

Anonymous said...

Menar du att du ringde din pappa? Wow... Det är ju jättedumt.

Unknown said...

Fräsigt att du hamnade som granne med Prybil! Mötte honom på bron efter cigarettincidenten hos Ebba. Fast då kände ju inte ni varandra såklart.

Kul sammanfattning för övrigt.

Anonymous said...

Kerran - Jo men det var inte så farligt. Jag skrek lite bara...

Anita - Tackar ödmjukast

mallan said...

äckligt att hälla ut sina kroppsvätskor i tältet Hannes... du kunde ju åtminstone sträckt ut huvudet utanför duken! :P:P:P

Anonymous said...

Mallan - Jag vet. men det är lite av min grej. Det där med kroppsvätskor.

while you are waiting said...

jag förstå inte hur eurodiscon inte kunde funka... det var ju fullkomligt oslagbar.

bättre lycka nästa år

Anonymous said...

Blogginlägget får 5 antisalem av 5.