Sunday, December 30, 2007

Årskrönika

Man måste ju göra en sånhär årskrönikahets också.
Min prestationsångest går inte att beskriva med ord.
Jag kommer ju knappt ihåg det som hände innan studenten.
Kommer bli en hel del från Roskilde samt länkar.


Årets “Årets” : http://imuglybutivegotablog.blogspot.com/2007/12/rets.html


Årets metallåt: Rage against the machine - Bulls on parade

Årets konserter: Stones - Ullevi
Mastodon, The Who, Beastie boys - Roskilde
Svenska akademien - L’orient
Arcade Fire - Annexet

Årets lyckodans - Jag och ANG när vi fann ett ställe att köpa rödvin sista dagen på Roskilde. Det var ren alkoholismlycka. Kramar, hopp och glädjeskrik.
Den samt trappan på studenten.

Årets tack: Till bror Love som gav mig vatten på studenten när jag halsade rödvin i platsmugg.


Årets uppgivenhet: När bilen mot Roskilde inte startade i gränna p.g.a kylarvätska.

Årets skräckhugg: När jag vaknade i Uppsala reggae och trodde att jag tappat min mobil.
Årets lättnad: När jag hittade den.

Årets baksmälla: Dagen efter att ANG bjöd mig på jäger på 55:an.
Kebab är inte lika gott när det kommer upp ur magen som när det åker ner i magen.

Årets mod: Ebba

Årets TV-program: Grotesco på svt.

Årets sämsta artist samt album/låt: Salem al fakir - This is who I am

Årets blogg:Att vara Alex Schulman

Årets fyllekäk/bakfyllekäk: Pizzaslicen med pepperoni på Uppsala reggae.
Ryser lite av tanken på hur god den var.

Årets snacksupptäckt: Doritos med ostsmak

Årets besvikelse: Året 2007

Årets youtubeklipp:
Besterfar og jeg
Pingpong is Pingis
Slipknot La Bamba

Årets varan-tv:
Fittsverige
Nej men vi knarkar iaf inte.


Årets kött: Bacon (alla år)

Årets bittra stund:Bakis, trött, sur på vädret och leran i Roskilde. Misär.
Köper en snickers. ANG vill smaka efter att jag ätit en tugga men lyckas tappa den rakt i leran.


Årets kött 2: Moderkaka. (Delikatess, som jag brukar säga)

Årets Réunion: Rage against the machine. Kommer de till Roskilde 2008 så tror jag att jag kommer slå någon. Åtminstone säga till dem på skarpen.
(Länken 03.55)

Årets sämsta förmedlingar: Praktikförmedlingen och Arbetsförmedlingen

Årets Rachel and Ross: Theresia och Anton

Årets sämsta kassörska: Hon den David Batra-liknande tjejen på Donken vid drottninggatan.

Årets citat:
“Men du då!? Du äter hår!” (Sjukt bra comeback när man blir retad) - Barn på fritids

"Det skulle bli den beste sommern i deres liv" - Grotesco

"OM jag kommer in? Jag kommer knappt ut. " - Björn Gustavsson i Parlamentet


Årets spontanitet: Jag åker till Uppsala över en dag för att vara med på korridorsfest.

Årets mustasch: Han med mustaschen som aldrig uppdaterar sin blogg.
PS. Esh det gör inget att du använder mascara för att den ska bli finare.

Årets grövsta skämt:
Samtal i spöregn:
Hannes: Lite vatten har väl ingen dött av?
Anonym: Jo, i tsunamin…

Årets utbrott:
Axel i bilen hem från Roskilde (efter vi passerat Tornby och oljelampan började blinka.)
1. “Fitta fitta fitta att det aldrig kan fungera fan i helvete!”
2. “Men KÖR då!” (När det blev grönt i en bilkö vid statoil)
3. “STÄNG DÖRRN!” (Nån hade öppen bildörr ut mot bilvägen)

Årets bild (från Roskilde):
Fotograf ANG.





Årets leksak: Slinky

Årets bokmärke i datorn: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2964&a=685865

Årets lookalike: Anton och Vincent (Roger Pontares son)



Årets “din mamma”-liknande :DU är eller DU kan vara.

Årets husdjur: Pontus hund Ebba (Smaragder och juveler och sensationello)

Slutligen de viktigaste kategorierna (familjen räknas inte med, de är ju redan så bra.)

Årets roligaste: Tommy
Motivation: Alltid minst ett skrattanfall när vi filmar.
Samt att våra överdrivet grova avmålningar av varandra gjorde trean.

Årets tjej: ANG!
Motivation: Även om du var off i Uppsala så var du bäst i skolan och bäst på Roskilde.

Årets killkompis: För svårt. Det finns för många jämnbra. Ni vet nog vilka ni är.
Fråga gärna så ska jag ljuga för att få er att mår bra.

Årets fest: Midsommar hos Tommy.
Motivation: Det är inte ofta man vaknar både bakis och nöjd.

Årets dag: Studenten
Motivation: Vilken dag skulle jag annars ta?

Årets öl: Veckans på 55:an
Motivation: Har varit Åbro eller Tuborg i en evighet. Prisvärd och klassisk.

Det blev visst obarmhärtigt långt.
Skriv kommentar om jag har glömt någon viktig kategori.
Eller skriv kommentar bara allmänt då jag lagt ner så mycket tid på denna hets.
Jag kräver det av er. Era fördömda blodsugare.

7 comments:

Anonymous said...

jag är lite besviken. men jag fick ju vara med iaf. ;)

mer bara ebba said...

Jag är helnöjd. Jag fick vara med plus att Ross Och Rachel gjorde hela min dag. (fan, ja nästan iallafall.)

Hannes Asplund said...

Varför besviken Rachel?

Anonymous said...

jag ar sa sjukt javla nojd, forlat for uppsala, skall kompensera den dagen nasta gang!

Anonymous said...

jag skall aven kopa en snickers till dej.

Anonymous said...

Vill ta tillfället i akt och dementera Axels utbrott. Han var lugn som en bunke fil under hela bilfärden.

Enevroev said...

Måste ge dig creds för Årets Bokmärke. Mycket bra val, har följt listan ungefär sedan den startade. Det konstiga är ju att Strage sitter på kåken nu... =S