Tuesday, December 25, 2007

Upprörda känslor angående Homo-disney.

Jag kan börja med årets kalle och vad som är bög i varje inslag.

Tomtens verkstad: Alla nissar samt många av leksakerna i paraden.
De har långa fladdrande saker.

Kalle i djungeln: Parapapapapapapapapapapaparia-fågeln.
Är det en tjej eller kille? Hursomhelst är den bög. Håller på och pappar ut och in i bild.
Kalle verkar lite bi-curious också.

Djungelboken: Mowgli. Utan tvekan Mowgli. Ljus röst. Slåss som en tjej. Kittlas istället för slåss.

Robin Hood: Ormen som läspar och har en wierd fetisch av tigerfötter.

Husvagnshetset: Förutom att den där jävla husvagnen går emot alla fysikens lagar så är Musse
kanske den mest kända homofilen i Disney (efter ferdinand förstås). Har man ljusare röst än sin "fru" kan man inte dra andra slutsatser.

Lady och luffsen: Denna är svår. Möjligtvis kocken som spelar banjo.
Han kan nog vara nyfiken på killsex.

Ferdinand: Detta kan ingen argumentera emot. Det går inte. FÖR tydligt.

Piff och Puff: Puff är den roliga tror jag. Isåfall är Piff bögen av de två.
Typ mammig och tjurig sådär som bara tjejer kan vara.
Pluto är också vidrig. Planethundjävel.
Sen är ju musse med igen.

Askungen: Alla

Syrsan: Japp, gay.

Nya inslagen i år är inte värda att tala om.
I dalmatinerna är Cruella de ville bögen. Hermafroditbög.

Råttatouille är jag inte tillräckligt insatt i. Kanske de som gjorde filmen isåfall.


PS. Till er som snackade om Lejonkungen.
Hugestam är på rätt spår. Timon och Simba är bögrollerna i filmen. Tveklöst.

PPS. Jag har inget emot bögar. Förutom tecknade.

PPPS. Nämn vilken disneyfilm som helst (Helst nån jag sett moron).Jag vet bögen i filmen.
I DARE YOU!

17 comments:

Hugin said...

1. Snövit! Och du får bara säga EN av dvärgarna!

2. Janne Långben the movie

Hannes Asplund said...

Snövit - Glader.
Elakt att jag inte får säga alla.

Janne långben the movie?
Har inte sett den.
Men titeln på filmen säger ganska mycket.

Hugin said...

Således failar du ditt quest. I win!

Hannes Asplund said...

Jag måste ju ha sett den ditt hängarsle.

Hugin said...

Så var inte villkoren! Nananananana!

Hannes Asplund said...

DU kan vara villkoren

Anonymous said...

Ha, pluto är ingen planet =D Och jag tycker din förklaring vid Lady och Luffsen är lite kass... Och om någon är bög i Lejonkungen är det bara Simba enligt mig

Hannes Asplund said...

Eneroth. Kan du inte säga nåt mer nördigt?
Om någon är bög i Lejonkungen är det DU!

mallan said...

Det är alltid lika kul att läsa dessa kommentarer...men...hm...bambi?

mer bara ebba said...

Pluto är också vidrig. Planethundjävel.

jag måste hålla med herr Eneroth.Pluto is not a planet.

Hannes Asplund said...

Om bambi är av manligt kön är det sjukt gay. Jag har dock alltid trott det varit en tjej.

Anonymous said...

Jag känner att vissa motiveringar inte håller. Piff, till exempel, saknar alla klassiska bögattribut.
Vad gör syrsan gay? Fracken? I så fall är halva Uppsala gay, och med tanke på FUGS tynande tillvaro i den staden kan man knappast dra den slutsatsen.
Jag kräver bättre och mer djupgåande motiveringar. Det räcker inte bara att skriva "Askungen - gay". Du måste visa varför.

*Det går fem minuter*

hannes asplund sa:
Du kan va gay.

Hugin said...

Kaninen i Bambi känns ganska gay. Liten och smågullig, men nervös och närgången! Han vågar inte riktigt ta hela steget in i homosexvärlden.

Anonymous said...

Skunken "Blomma" i Bambi måste väl vara gayen? Håller med King Kolo om de kassa motiveringarna. Typiskt Hannes att bara göra saker halvdana

Hannes Asplund said...

Loke - Du kan vara halvdana.

mallan said...

Bara kul. Nalle Puh?

Hugin said...

Om det är nån i Nalle Puh som är gay så är det väl Nasse? Ingen tvekan.