Friday, February 27, 2009

Dagsarbete

En bra dag idag. Fick jobba och jobbet var kul.
Dock börjar jag tycka att det är riktigt sjukt att alla småtjejer som liknar ANG också beter sig som ang. Skriker, är galet taggade och bajsar på sig ofta.

Sedan fick vi sprödbakad lax till lunch.
Jo jag tackar sa jag och tog tusen laxar.

Höjdpunkten på dagen var dock en konversation med ett barn:
Barn: Vad heter du?
Jag(för fjärde gången): Hannes heter jag.
Barn: Anders?
Jag(har tålamod): Nej inte Anders, Hannes. Som Johannes fast utan JO.
Barn: Heter du Hånnäs?
Jag(close enough): Ja, Hånnes heter jag.
Barn: Det är ett bra namn. Alla namn är bra på sitt sätt.
´
Det var ett såntdär tillfälle man säger: NAAAAAAAW!

Jävligt bra sagt ändå. Alla namn är bra. Alla är lika mycket värda (ur ett barns sätt att se).
Alla är vi unika.

Som brorsan Kolo till exempel. Han kröp bara på tre ben när han var liten.
Det var rätt unikt. Unikt på ett dåligt sätt.

5 comments:

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

ETT ben om jag får be. Ett ben och två armar. Sen när har jag tre ben? DUMHUVUD.

Anonymous said...

Okej. Men det var fortfarande fucked up.

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

Det har jag inte sagt något om. Men rätt ska vara rätt.

Anonymous said...

ÄY!

Enevroev said...

Hannes är bara avundsskjuk på att Kolo har ett tredje ben som släpar i backen.