Thursday, February 19, 2009

Kollektivet fryshuset

Vi har døpt vår lægenhet.
Den får heta kollektivet fryshuset och alla har smeknamn som på nåt sætt refererar till kyla, vinter eller snø.
Hær ær kollaget jag gjorde i paint idag:
Jag tror man får klicka på bilden før att se smeknamnen.

Annars ær dem:
Evelina - Slaskslampan
Louise - Snowracer
Hannes - Charlotte Kalle
Patrik (det tråkigaste smeknamnet) - Varning før slask
Vivica - Obama!

Førklaringar:
Patriks smeknamn ær sæmst før att han bara stal Evelinas idé med slask.
Det blir fel om fler heter slask samtidigt. Det førstår vem som helst, førutom Patrik.
I børjan skulle han enbart heta slask eller slasken men jag kompromissade med honom
(efter mitt briljanta førslag om "varning før ras") så det fick bli varing før slask.
Det ær såklart fortfarande svintråkigt men han var envis som en ful åsna.

Vivicas smeknamn:
Obama - vita huset - vit - snø.
Eller så kan man dra fram rastænkandet dær och sæga:
Obama - neger - rasism - vit makt - vit - snø.

Men dær har ni det iallafall.

I vår blir det ett nytt kollage.
Och i sommar.
Då kanske Patrik har fått någon form av humor eller fantasi.

Kan blir en analys av varje alter ego senare, nær jag vet mer.

6 comments:

Enevroev said...

OBAMAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Anonymous said...

88 kan ju vara hej hannes. det är coolt.

Anonymous said...

Charlotte Kalle?

Anonymous said...

Felstavat. Kalla ska det vara.
Trodde man skulle førstå det.

Anonymous said...

Fin bild, ditt studentfoto?

Anonymous said...

Man vet ju aldrig så noga, hade jag trott, vilket jag även gjorde inledningsvis, att det skulle vara KallA hade det varit tvärtom säkert. För att till exempel Kalle är en i norge som jobbar på barnhageförmedlingshelvetet och har tjallat bort alla dina pengar och ni sågs i kön till baconchipsen och det blev jättepinsamt och när du kom hem berättade du det för dina roomies, och de skrattade och sa att det var så typiskt Kalle och sedan när ni skulle komma på vinternicks så fick du heta Charlotte Kalle. Så skulle det ha kunnat gå till.