Wednesday, February 25, 2009

Vintersport

Varfør suger Sverige jæmt nær man tittar på længdskidor i TV.
Eller all jævla vintersport før øvrigt.
Sjukt många gånger har jag tittat på skid-VM hær i Oslo.

Dels før att jag inte vill se på norska "ring in och gissa vad ordet bjaskrov ska bli"-program eller Rachel Ray nær hon skriker på nasal amerikanska.
Men också før att SVT har visat vintersport nu i kanske tre månader utan uppehåll.

Såklart blir man ju då lite taggad nær man æntligen få se en svensk køra i någon final, viktigt kval eller någon sista skjutning i skidskytte.
"Ah! Nu då! Kom igen nu Anja!"

Detta ær vad som hænt de gångerna jag sett på vintersport i Oslo:

Anja - kørde ur, två gånger.

Anna Carin Olofsson - bommade viktiga skott i slutskedet

Hon den andra skidskyttaren - Missade i slutet så hon inte fick guld.

Emil Jønsson - Klarade inte ens kvalet fast han ledde loppet till typ sista kurvan då han lyckades hamna sist av alla, jævla sopa.

Charlotte "one hit wonder" Kalla - Ramlade eller var bara sæmst.

Måste de vara så jævla dåliga varje gång jag tittar?
Sen ær ju skidsport en jævla tøntsport också.
Vintersport ær bara kul under OS.

Tacka vet jag curling.
Den bæsta sporten under Vinter-OS.
Också det enda svenska damlandslaget som har fler æn en snygg lagmedlem.
Dock ær hon med runt ansikte inte så vidare værst fager.

1 comment:

Anonymous said...

jag rekommenderar norska damlandslaget i längdskidor.

http://www.youtube.com/watch?v=Bg-JGXLHHOk