Wednesday, December 5, 2007

Facebooktjafs

Minst en gång varje dag får jag en sånhär på min "super wall" på ansiktsboken:

Hi, my name is Amy Bruce.
I am 7 years old, and I have severe lung cancer .
I also have a large tumour in my brain, from repeated beatings
Doctors say I will die soon if this isn't fixed, and my family can't pay the bills.
The Make A Wish Foundation has agreed to donate 7 cents for every time
This message is sent on. For those of you who send this along,
I thank you so much, but for those who don't send it, what goes around comes around.
Have a Heart, please send this.
Please, if you are a kind person, send this on.
PLEASE HIT FORWARD BUTTON NOT REPLY BUTTON.
YOUR'S FAITHFULLY, AMY BRUCE
amy.bruce@makeawish.com

Det förvånar mig att så mycket folk faktiskt skickar vidare sånthär.
Kom igen nu. Ni tror väl allvarligt inte på det?
Ärligt?

1. 7-åringar skriver inte så pass felfritt.
Och är det nån annan som skrivit borde de ha sagt det.

2. Make a wish skulle väl kunna ge alla pengar direkt istället för att ge 0,00001 öre varje gång nån skickar bluffen om det ändå vore så väl?

3. PLEASE HIT FORWARD BUTTON NOT REPLY BUTTON.
Den meningen avslöjar allt.

4. Hur skulle Make a wish kunna veta hur många som skickat vidare och vilka som skickat detta vidare?

5. På nätet hittar jag ingen jävla Amy bruce när jag googlade hennes namn.
Istället hittade jag en jävla massa hemsidor som beskriver bluffen.
Och att folk har blivit lurade av detta i ca 8 år.
Bland annat Make a wishs egna hemsida som förklarar att detta är påhittat skit.
http://www.wish.org/about/chain_letters


Jag funderar på att skapa ett eget påhittat kedjebrev. Sen se hur jävla långt det kan gå.

Hej, jag heter Frideborg. Jag lider av en högst ovanlig hjärnhinnessjukdom som heter regus verbejdekulos. Om inte ni skickar detta brev till alla ni känner så kommer jag dö.
Jo för det är så att denna sjukdom inte kan överleva om jag sitter vid datorn och ser att ni skickar detta vidare till varandra. Fråga mig inte hur, jag är väl ingen doktor.
Så allt hänger på er nu. Ingen press bara. Vi syns. Tjabba! P & K. Hej.


PS. Läs regus verbejdek baklänges.

No comments: