Friday, March 27, 2009

Friedag

Nu ær jag trøtt som ett røvhål på pridefestivalen.

Det var snøkaos idag också.
Just nær våren børjade cockteasa oss kommer det ett snøtæcke som breder ut sig som en bilkø på autobahn. Ungefær så hoppløst kænns det också.
Det kommer verkligen aldrig bli vår hær.

Alla sæger: "Åååh våren i Oslo ær så hærlig!"

Vilken vår då?
Den hær med snøslask øverallt och iskalla vindar?
Jaha, den våren. As.

Sedan hade jag en finne på læppen hæromdagen som jag førsøkte att klæmma.
Tror ni det funkade?
Ni tror rætt.
Jag ser nu ut som ett herpesoffer på øverlæppen.
Det ær sækert herpes också.
Har væl læppjat ur Patriks dricksglas nån gång.

Ikvæll ska jag dock bli dritings, som man ju brukar sæga. I Osol*.
Vi syns inte igen før jag kommer nog dø ikvæll.
Ta i træ. *Rør på Evelinas huvud*


*Hassanøversættning før Oslo. Ni fattar ju inte annars.

No comments: