Thursday, March 12, 2009

Musikklasser - släng oss i väggen och dö

Idag fick jag se en fiolkonsert.
Hur många av er har egentligen hört Hallelujah på 24 fioler?
Bättre än Jeff fuckleys version samt Idol-Amandas våldtäkt (stulet från Axels blogg jag vet)
var det. Top that!

De hade bara repat några veckor dessutom. När jag gick musikklass så repade i hundra miljoner år för typ 3 låtar. Det blev ändå bara bra i nian och fyran.
Alla andra år var vi sämst . Har Håkans arrangemang på låtarna nåt med saken att göra?
I åttan (utan Arr-håkan) var alla i puberteten och vägrade ha inlevelse när de sjöng.

Här i Oslo styr man upp 24 barn med fioler och drar av låt efter låt utan problem.
Allt ifrån folkvisor till norsk markoolio-rap.
Höjdpunkten var när de spelade Abba och "sparka av hatten från pinnen"-dansen efter den.
En liten kille var craaaazy! Offrade sitt liv för att få bort hatten. Allt för vår underhållning.
En entertainer av rang var det jag fick beskåda.
Jag hann med en high five efteråt.
Ska aldrig mer tvätta min hand.

Jag var glad och försökte hålla mig för skratt.
Mest för att allt var så bizzare (kan inte stava det på svenska).

Nu ska jag hem och laga Pappas carbonara.
Kan bli ganska gott där ändåe.

No comments: