Tuesday, March 24, 2009

I brist på annat.

Jag har sjukt många lænkar till andra bloggar.
Det ær lite mærkligt med tanke på att jag bara læser ett fåtal av dem aktivt och de andra mer sporadiskt.

De som jag læser varje surfrunda:

KingKolo
Min ømme broder.
Mycket rolig blogg som ofta refererar till mig och mina brister, vilket såklart ær roligt att læsa om. Æven om han våldtar sin blogg med alla gadgets (avundsjuk før att jag inte vet hur man stæller in skiten) så ær det alltid trevlig læsning med mycket små hærliga detaljer i språket.
Æven om det på senaste tiden påfallande ofta står att han pratat, træffat, pratat i telefon med, åkt till, åkt bort ifrån, ska åka till eller vill træffa Sara (kolla du blev lænkad du med!).
Vi vet att du træffar och gillar henne! Enough already!

Antons tjejs blogg
Nu ær Antons tjej så jævla nøjd att hon spricker.
Men hennes blogg kan vara jævligt klockren fråm och till. Den har høg høgstanivå och det ær dærfør jag går in varje dag. Om det liksom kommer ett såntdærnt inlægg så ær det sjukt værd læsning.
Dock kan fina inlægg blandas med sjukt tråkiga inlægg såsom svartvita bilder eller nåt citat från någon usel trubadurlåt. Ska man lænka nåt ska det vara youtubeklipp.
Skriv mer roligt! Du kan.
Och det ær fan på tiden nu kænner jag - Theresia heter hon dessutom.

Kerstin och (førut iallafall) Loves blogg
Dels ær det kul att læsa om hur det går i sveriges sæmsta landskap men samtidigt ær det varierad och spænnande læsning. Det ær alltid kul att læsa om Loves missøden dessutom.
Jag væntar fortfarande på bilden med pringlesrøret...
Højdpunkter i denna bloggs historia ær inlæggen om mannen med OCD-problem samt Loves enda antiklimaxinlægg. Synd att Love inte kan skriva mer så kan han berætta hur det var/ær att aldrig kunnat/kunna bli nedbrottad av sina brøder. Och annat førståss.
Typ punk och handboll (hans två stora intressen).

Sen ær det några på 1000apor också.
De som vågar vara lite elaka nu nær Schulmans ær sellouts.

De som jag læser då och då:
Tokyobloggen:
Hugestam och hon den andras blogg om deras flytt till japan.
Skønt att læsa om annat æn att man tittar på seværdheter och kollar på japanska saker.
Dock kan jag sakna Hugestam intellektuella smørja ibland.
Han har gått ner sig. Sålt sig.

Ebba
Om Theresia blev nøjd att hon var med i toppen så blir Ebba tværtom:
Først sjukt bitter att hon "førlorade" mot Theresia.
Sedan nøjd øver att hon ændå får vara med i detta inlægg.
Sedan bitter igen øver att jag har rætt nær jag skriver detta.
Till sist lugnar hon sig och blir glad igen. That's Ebba for you.

Fræmst læser jag den ju før att jag vill veta vad hon gør i London
(mestadels træffar svenskar och dricker Smirnoff ice vad jag har førstått).
Lite væl mycket seriøst snack ær det i den annars før min smak (också hær massor winnerbæckciteringar - booooring).
Men hon har åtminstonde fått mig att verkligen skratta en gång i bloggen.
Detta inlægg ær humor æven om man inte kænner Ebba.

Lars
Borde blogga mer. Gør han det har han potential att slå sig in i surfrundan.
Inlæggen ær grymma men kommer før sællan. Blogga mer, Larsdjævul.
Mer ilska och bitterhat (nej inte felstavad bitterhet) vill jag ha.
Ge mig! Cravings! VILL HA!

Wrafter seen him whereafter
Han borde nog vara med i listan på bloggar jag føljer men jag orkar inte lægga in.
Sedan uppdaterar han aldrig så då førtjænar han inte en plats.
Kul filmer att titta på nær man vill bli uppmuntrad dock.
Dancyfilmerna ær klassisker.
Snart fyller han 18 också.
Då kanske ha får hår på pungen till och med.

Så. Fææærdig!

6 comments:

mer bara ebba said...

Du känner mig för bra! HAHA! Loving it.

Anonymous said...

Den största tillfredsställelsen vara att du uppgav mitt förnamn. Tack hannes.

Anonymous said...

Tack för top-tre-placeringen! Är medveten om att min (vår) blogg blivit ofantligt mycket tråkigare nu när min psykiska hälsa är något mer i balans. Jag har inte hittat någon som sticker ut på samma sätt på nya jobbet, tråkigt men sant! Ska försöka hetsa upp mig mer, för din skull. Alternativt skriva mer omogna inlägg.

Anonymous said...

jag är inte med. säger upp kontakten med dig nu.

Anonymous said...

Du läser bara "ett fåtal" av dem? Du listar 7/15 länkar (46,67%). Om du med fåtal menar nästan hälften så stämmer det ju i och för sig...

Ja, det stämmer, jag är sån där jävel som njuter av att skriva och klaga på en massa meningslösa saker, och jag försvinner inte i första taget. Så pallar du inte det får du helt enkelt skärpa till din formuleringar i framtiden. Det här är mitt internet, inte ditt.

Anonymous said...

Modigt att du inte vågar skriva ditt riktiga namn.