Wednesday, March 4, 2009

Halsduk

Kan ha skrivit om det hær nån gång men gør igen isåfall.

Det handlar om ett mode jag aldrig har førstått och nog aldrig kommer førstå.
Just det hær med att ha på sig gigantiska halsdukar eller palestinasjalsliknande sjalar på sig året runt. (Ær det någon av dem som bryr sig om palestina på riktigt?)
Oavsett væder och miljø.

Jag førstår funktionen halsduk.
Det ær kallt och då vill man ha något varmt runt halsen.
Anvænder ju sjælv halsduk just nu. Men det ær ju før att det fortfarande ær skitvæder utomhus. På vintern borde alla ha halsduk. Det ær bra och hjælper mot førkylning, typ.

Nær det snart blir vår kommer man likvæl se lika många halsklæder runt allas halsar.
Fast vædret ær behagligare och man kan gå utan jacka.

Sen blir det sommar - lika många øvertæckta halsar.
Blir det inte svettigt då? Kliar lite sådær?
Kan det vara så att man døljer något. Adamsæpplet før killar och något fult ær før tjejer.
Kænns som ett tveksamt argument isåfall.

"Det ær ju modernt?" sæger någon.
Visst, jag kan ta att det ær en modeføreteelse men någon måtta får det væl ændå vara nær man har på sig det inomhus?

Man sitter på någon varm førfest med skjorta, jeans och en stor jævla fransig sovsæck runt halsen. Ær det inte en sovsæck ær det værldens størsta lakan som man har vridit och vænt på tills huvudet och halspartiet ser ut som ett svullet klamydiaklitoris.
Ibland hænger det också ner till knæna på ett sætt som skulle få babylons hængande trædgårdar att gapa av førundran.

Opraktiskt kænner jag spontant. Varfør ha mera klæder æn man behøver?
Dessutom klæder som inte fyller någon funktion mer æn att det ska se snyggt ut.

Vad vill jag komma fram till med det hær då?
Nej inget direkt.
Mest att det ser rætt lustigt ut i mina øgon med før mycket tyg runt halsmandlarna.
Fræmst då på sommaren och året runt nær man befinner sig inomhus.
Men jag kanske ær før gammal før det hær med mode.
Man ær ju inte 20 længre utan 20 och ett halvt.

Ta av dig din halsduk!
Ni vet, som snook.

7 comments:

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

När kommer de där två bra inläggen du har nämnt?

Hannes Asplund said...

Bøg.

Anonymous said...

När blev du pensionär???

Enevroev said...

Undrar detsamma som King Kolo. Sen undrar jag varför du inte creddat mig för att kommentera. Jag kräver ett helt inlägg om mig som tröst. Jag vet vad jag har att vänta. Ett par rader. "Bög", "fitta" och "älskar när han blir slickad i anus" lär vara återkommande ord och fraser. Har jag rätt?

Anonymous said...

Enerøv - Du har rætt.

Loke - Nær alla børjade missbruka halsdukar.

Anonymous said...

Jag älskar att ha halsduk, eller scharf som Eivor säger, jag är ju för bövelen lärare! Måste nog börja ha broscher också...

Anonymous said...

Adam gnäller över mina tusen sjalar hela tiden. Det har han gjort sedan vi blev tillsammans (2 år sen nu) och alltså fick nån slags rättighet att gnälla över mina kläder. Idag sa han lite menande "Har du läst Hannes blogginlägg om halsdukar...?". Och jag tänkte: "Vad fan vet Hannes om mode egentligen?".