Monday, April 6, 2009

Dricks

Vem fan har kommit på dricks?
Så sjukt dålig grej egentligen.
De som jobbar dær får løn av sin arbetsgivare eller sitt føretag.
Varfør ska de då få extra av mig?
Kalla mig gærna sniken eller snål men dricks ær det sæmsta sedan boner i U2.

Men nog om det.

Några vårtecken:
Jag har fått mina førsta svettløkar.

Alla har solglasøgon, æven inomhus.

Jag kisar hela tiden før att jag inte har solglasøgon på mig.

Man har cravings på uteserveringsøl ungefær hela tiden.

Man blir bitter på att det ær så sjukt långt kvar till sommarens festivalande.

Tiggarna blir fler i Oslo. GET A JOB!!!!!


På tal om tiggare.
Idag såg jag en som hade en kartongbit dær det stod:
"Var snæll och hjælp en narkoman med lite småpengar"
Det ær ju bra att han var ærlig iallafall.

Undrar hur många som tænker:
"Fatta vilken abstinens stackarn har just nu, klart grabben ska få lite knark."

Jag tænkte så men jag gav inget, såklart. Sniken som jag ju ær.

3 comments:

t. said...

jag skulle utan tvekan ge honom hela min inkomst.

Hannes said...

Från en narkoman till en annan.

Enevroev said...

Change?