Monday, April 6, 2009

Tankar (typ som twitter fast inte live)

Förra inlägget gav mig cravings på socker.
Snart springer jag ner till affären och köper mättat fett med socker.
Vivica gymmar, jag antigymmar.
Kan bli ganska gött ändåe!

Jag tror jag måste diska senare.
Känns som att jag kommer skjuta upp det projektet något.

Förut åt jag smält ost på världens sämsta pasta (Hur ofta har man problem med hal pasta?) med ketchup. Tror dock inte att det är därför jag har så mycket gaser just nu.

Köpte ett sexpack tuborg 4,5 idag. Det gick på 138 kroner. Vilket kap tänkte jag, samtidigt som jag gav fram pengarna till en gräsligt ful kassörska.

Vi har ett svart (eller typ svartlila) ljus här inne som vi lite poetiskt kallar för dödens ljus.
Den ser sjukt ledsen ut och hänger som en slak hästpenis över ljughållaren.
Igår försökte jag få den att bli rak igen. Jag knäckte den lite istället.
Nu hänger den ännu mer melankoliskt.

Har jag berättat att vi har en Ikea-lampa i lägenheten som vi har döpt till J-Lo (Vaddå South Park?). Den är också lite sönder på grund av mig.
Men också lite Patrik och Evelina. Det var en kväll när vi bestämde oss för att våldta J-Lo och ta kort under akten. Det gick som det gick.

Vad går det på tv ikväll?
Inget som vanligt. Jag tänker inte titta på Paradise Hotel!
Jag vägrar!

Undrar om Evelina har med sig godsaker från jobbet idag.
Hoppas det. Dock får inte stället hon jobbar på ta med sig saker, även fast allt ska slängas.
Det är tydligen nån policy. "Om inte vi fick det sålt eller tjänar på det så ska ingen få njuta av det". Evelina grät en gång när hon skulle slänga all mat. Hon tänkte på barn som svälter sa hon.
Det var nog lögner.
För övrigt borde alla snabbmatsrestauranger erbjuda sina anställda gratis mat om man jobbar där. Iallafall minst ett mål om dagen. Få pisslön och bara lite rabatt. Så jävla genomruttet är det.

1 comment:

T-Bag said...

KLUMPEDUNSENNNNNNNNNNNNNNNNN