Tuesday, April 28, 2009

Bæsj

Bajs heter bæsj (uttalas Bærs).
Så nær svenskar sæger: Vill du ha en bærs?
Då tror norksar att svenskar sæger: Vill du ha en bajskorv?
Det kan man kalla kulturkrock det.

Nær vi ændå ær inne på æmnet så har jag inte pruttat på længe.
Det ær inte likt mig. Jag brukar slæppa væder ofta.
Mitt motto ær:
Hellre en fjært før mycket æn en før lite.
Det ær fan alltid humor.

Några fisminnen:

BrorLove brukade kasta sina fisar på mig (detta har jag redan tagit upp).
Han var sjukt duktig på denna ædla sport.
En gång trodde jag att jag var smart och høll før næsan i tid.
Han lyckades træffa med fisen rakt i munnen på mig.
Det værsta var inte att jag faktiskt kænde den i munnen.
Det værsta var att jag kænde smak och att det smakade SØTT!

Alla gånger jag umgås med min kusin Per.
Så fort vi sover hos varandra brukar vi æta så mycket fett samt kolsyrebaserade drycker att våra magar kapasejsar. En gång fes vi så mycket att vi var tvugna att øppna fønstret då vi inte klarade av det mer.

Mina klassiska bakisfisar hemma hos Karl Eneroths gamla studentlya i Ryd ær oførglømliga.
Det var den værsta lukten som någonsin kommit från min kropp.


På tal om bajs så sitter det en kille och lyssnar på Europe brevid mig.
Åttiotalet ringde, men alla la på.
Den som tænkte på Pontiaks jævla skitlåt om åttiotalet dær bør skæmmas, den ær varken bra eller rolig. Det ær oskønt att citera den fortfarande dessutom. Riktigt oskønt.
Han ær ju efterbliven.
That's nothing to laugh about!
Haha. Jo det ær det.

5 comments:

Mr whereafter said...

haha, jag har nu ändrat mig. det här är så mycket bättre än det andra :p

Eneroth said...

Du glömde bankomatkön på Peace & Love. Det var UTOMHUS också. sick!

The Artist Formerly Known as King Kolo said...

Det här var ditt bästa inlägg i år. Humor!

Kerstin said...

I stand corrected, du är ju superromantisk.

Enevroev said...

GODMORGON!!! *FRRRAAAAAAAAAAAAAAAPPPP*