Monday, January 12, 2009

En fråga?

Vad ÄR egentligen problemet med gingerkids?
Jag gissar på genetiska abnormiteter.
Vad gissar ni på Eneroths?
Andra får förstås gissa också men Erik och Karls åsikter
är de enda jag kommer bry mig om.

Det är som om man vore en programledare i något matlagningsprogram.
Man har lyckats få dit Gordon Ramsey, Per Moberg och sedan någon okänd laktosintolerant och blek (alla laktosintoleranta är albinos - fördom of mine) kvotfyllare.
Så ska man fråga sina gäster om matlagning med svamp.
Klart man inte egentligen vill fråga albinon, dels för att den är en så otroligt dålig gäst i jämnförelse med de andra, men samtidigt för att den just är albino.
Man bryr sig inte ett skit om vad den säger men ändå nickar
man artigt varje gång den säger något i stil med:
"Jo, jag brukar steka kantareller med pyttelite olivolja, enkelthet är bäst!"
Sedan ger man himlande blickar till Gordon och Per, som besvaras med elaka tonårsuckningar eller hånskratt.

Då förstår ni på ett ungefär hur jag kommer se på alla utom Enerötternas kommentarer.

PS. Karl är Gordon (Mest hotfull)
Erik är Per (Mest gay)

4 comments:

Anonymous said...

Alla gingers borde bara allergiska mot allt! Va enkelt det skulle bli, utrotning utan ansträngning. GATTIGATTI!

Anonymous said...

Typ hälla i jordnötter i dricksvattnet?

Anonymous said...

precis, enkelt och genialt

Enevroev said...

Jag love you Hannes. Jag och Gordon har ju nästan samma hårfärg. Not. Jag är ju ginger-light ju! Som KJ, fast light. Gay alltså. Nu omkullkastade jag hela ditt resonemang. Finns många sköna gingers. Gillar gingers. Ibland.

Kan jag vara mer intetsägande? Nope.