Monday, January 26, 2009

Såklart

Förra veckan fick jag ju jobba långt bort åt helvete och surt betala för min resa.
(Har för övrigt inte fått svar på mitt mail om jag kommer få tillbaka pengarna för resorna, vilket inte alls är någon skräll)
Dock kunde jag bli tröstad/trösta mig med att jag åtminstonde fick jobba och att det kunde varit värre, att de inte ringer alls eller att man inte kan se skillnad på färger som Patrik.

Idag var värre förutom färgblindheten.
Inget morgonsamtal så en dags jobb gick förlorad, såklart.
Hannes-turen låg i ide när jag fick mer i lön än väntat. för att sedan komma och knivhugga min rygg, hånskrattandes, medan jag ligger på helspänn varje gång snoozen gick igång.

Ska såklart maila dem och säga att jag vill jobba. Funkar inte det kan jag ju gå omkring och skratta istället och tänka att allt löser sig. För det har min bror sagt i sin blogg.
Det kommer då att lösa sig, men samtidigt bli jobbigt för min del.

En idé till alla svenskar:
Åk till norge och tjänar pengar. Det är svinlätt.
Man bara åker dit. Sen kommer arbetsgivarna till dig och frågar om du vill ha jobb.
Så lätt är det. Jag lovar. Sen har du inga mer problem och allt serveras på ett silverfat hela tiden.
Sedan åker du hem och är rikare än kamprad.

Jag längtar tills jag får fast jobb (eller åtminstonde fast i några veckor) och kan slippa fittan på vikarieförmedlingen som förstör mitt liv genom att inte ringa eller svara på mina mail.

Dock får vi ett tillskott idag genom Evelina och hennes polara Louise (ska komma på fräsiga smeknamn när jag känner dem bättre) som ska göra sig hemma med Oslo i någon vecka, för att sedan komma tillbaka den 9:e och bo här på riktigt. Det ska bli spännande med nytt folk.
Patrik är ju så torr hela tiden, menar jag. En riktig röksvamp.
Hans nya smeknamn - röksvampen.

Tommy kommer också och hälsar på med afrikas fot och bacon om ca två veckor.
Det ser jag sjukt mycket fram emot. VM i impulsköp blir det den helgen.

Nu ska jag snart hem till Kletpo-V och han med röd tröja.

2 comments:

Anonymous said...

Du vill ligga med dem, det vet vi ju

Anonymous said...

SVAMPENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN