Tuesday, January 27, 2009

Gaz, meter, Ang, kaffe och kyla

Vet ni vad det perfekta brottet är?
Det är att lägga en mäktig äggfis i mitten bland massor folk på tunnelbanan.
Åh gud vad jag skrattade (inombords) samtidigt som jag rynkade på näsan och tittade mig omkring, låssasletandes efter den skyldige.
Brottet kallas förargelseväckande beteende.

Såklart skrattar jag då när jag läser denna rubrik i Aftonhoran:

Det är min gazaremsa de pratar om hela tiden.


Idag var jag förövrigt 200 meter över havet. Och jag åkte tunnelbana dit.
Linköping - hur många meter över havet har ni varit idag?
Tänkte väl det, suckers.

Ett barn idag var lik ANG. Hon var dessutom mycket högljudd.
SKRÄLL!

Jag fick inte upp kaffetermosen. Den var sönder eller fastskrivad med cement och lim och sedan fastsvetsad i locket.
Jag var svensk och kände att min manliga ära var nära att befläckas så jag frågade verkligen inte om hjälp. Lika frustrerad som Peter G fick jag tillslut upp den med hjälp av en kniv (säkerheten först) och ett tjog våld.
Kaffet var då mycket gott.
Läs första stycket igen så förstår ni orsak och konsekvens av kaffe på tom mage.

Behöver verkligen nya skor. Kan någon skicka ett par kängor åt mig så är den gullig.
Fick kallbrand idag på tårna när jag åkte rövlapp i backarna.
Tror jag dessutom överskattade min förmåga att åka rövlapp.
Jag skvätte mest bara upp massor snö i mitt fejs.

Nu - hemmåt till klepto, blöjan samt de andre to.

3 comments:

Kerstin said...

Äh, ÖVER havet kan väl vem som helst vara, kom igen när du varit två meter UNDER havet, som vi i Kstad... då kan vi börja snacka.

Hannes Asplund said...

Loooosers!

Anonymous said...

HHM!